• Empresa
  • Facebook llança el seu propi Tinder

Facebook llança el seu propi Tinder

La xarxa social permetrà eliminar l'historial de webs i intenta passar pàgina de l'escàndol de Cambridge Analytica

Mark Zuckerberg durant la trobada de desenvolupadors
Mark Zuckerberg durant la trobada de desenvolupadors
Redacció i Agències
Barcelona
02 de Maig de 2018

Facebook es passa a les cites i llançarà el seu propi Tinder. A més, la xarxa social anuncia les noves eines de privadesa com la que permetrà eliminar l'historial de webs. Així ho ha explicat el CEO de la companyia, Mark Zuckerberg, durant la primera jornada del seu esdeveniment de desenvolupadors F8, celebrada el primer de maig.

 

L'esdeveniment ha començat amb la recopilació de la premsa de tot el món de les seves notícies sobre l'escàndol de Cambridge Analytica i l'ús indegut de les dades dels usuaris de la xarxa social. Zuckerberg ha assegurat durant la seva intervenció que en la companyia són "optimistes" sobre el futur i la xarxa social intenta passar pàgina d'aquesta crisi amb les noves eines que donen més control a l'usuari sobre les seves dades.

Zuckerberg no ha deixat de costat els problemes de la seva companyia ha enfrontat en els últims dos anys: la difusió de notifiques falses i spam, especialment per la repercussió que poden tenir en les eleccions, i la privadesa de les dades dels usuaris, amb el cas recent de Cambridge Analytica.

 

El CEO ha assegurat que seguiran "construint", perquè l'important és "donar veu a les persones", així com "construir relacions". En aquest sentit, Zuckerberg ha presentat les novetats que introduiran en els diferents serveis la companyia, enfocades a potenciar les relacions.

Facebook facilitarà les donacions de sang, introdueix novetats a Instagram i les videotrucades grupals arriben a WhatsApp

La companyia està treballant en una funció que permeti netejar l'historial de les webs que l'usuari visita i que estan enllaçades amb el seu perfil en Facebook. El funcionament bàsic d'aquesta funció és similar a l'eina que permet eliminar les cookies del navegador, com ha assenyalat Zuckerberg.

La importància que tenen els grups a la xarxa social ha portat a la companyia a afegir noves eines, com Watch Party, que permetrà seguir esdeveniments en temps real i comentar el que s'està retransmetent, i una nova pestanya de Grup, que arribarà a final de mes, i que permetrà descobrir nous grups.

Lligar, emergències, Whatsapp i Instagram

La companyia, en la seva missió de crear relacions i unir a les persones, ha anunciat una nova funció per buscar parella, des del perfil de la xarxa social. La companyia espera poder mostrar més d'aquesta eina més endavant.

Amb la finalitat d'unir i ajudar a les persones, Facebook ha introduït una nova eina per a situacions d'emergència, Crisi Response, que complementa a unes altres ja presents a la xarxa social, com la comprovació de seguretat, així com la possibilitat de sol·licitar donacions de sang.

Zuckerbeg també ha compartit les novetats que la companyia introduirà en altres serveis. A Instagram, la companyia ha renovat el disseny d'Explorar, amb la intenció d'enfocar-ho més al que li agrada a l'usuari, i ha introduït un filtre antiassetjament per als comentaris.

Instagram també compta amb els efectes i filtres de AR Camera Effects, que introdueix elements de realitat augmentada en temps real, una característica que també arriba a Messenger, una aplicació que també compta amb un nou disseny. Per la seva banda, WhatsApp introduirà pròximament les viceotrucades grupales, també disponibles a Instagram.

Quant a realitat virtual, la companyia treballa per oferir l'experiència "d'estar físicament allí", com ha expressat el CEO de Facebook. Una de les novetats que ha introduït és la visió computacional, que permet recrear habitacions completes a partir de fotografies. Així mateix, ha anunciat l'inici de la distribució d'Oculus Go, el seu casc de realitat virtual independent, a un preu de 199 dòlars.