• Empresa
  • La família Espona torna a Pastas Gallo

La família Espona torna a Pastas Gallo

Tres dels cinc germans que controlaven la companyia abans de vendre-la a Proa Capital, en prenen un 15%

Exterior de la fàbrica de Pastas Gallo a Granollers
Exterior de la fàbrica de Pastas Gallo a Granollers
Redacció VIA Empresa
Barcelona
16 de Desembre de 2019

Dos mesos després que la família Espona vengués Pastas Gallo, torna a l'accionariat. Tres dels cinc germans que n'eren propietaris, Pedro Antonio, Carlos i Silvia, recuperen un 15% de la companyia, mentre que els altres dos, Pilar i Fernando, han decidit no tornar-hi a invertir.

 

Segons publica La Vanguardia, l'acord de compravenda que van firmar amb Proa Capital contemplava que la família fundadora de l'empresa tingués l'oportunitat de recuperar fins a un 25% de Pastas Gallo. El termini per comunicar aquesta intenció a Proa Capital s'acaba d'aquí uns dies, fet pel qual es formalitzarà en els propers dies. 

El fons Proa Capital va tancar la compra del 100% de la firma per 227 milions d'euros a l'octubre. Pedro Antonio Espona era el president i director general abans del canvi en el capital, mentre que Carlos era director financer i Silvia, de comunicació i màrqueting. Els dos germans que no han volgut recuperar una part de la companyia són Pilar, exdirectora de compres, i Fernando, exdirector industrial.         

 

El director general de Pastas Gallo és Fernando Fernández Soriano des del novembre, que antigament dirigia Gallina Blanca. Pastas Gallo factura uns 200 milions d'euros l'any i té tres plantes a l'Estat espanyol.