• Empresa
  • La família Tous recupera el control de l’empresa

La família Tous recupera el control de l’empresa

La companyia joiera justifica la decisió per afrontar “una nova etapa de creixement autònom” i celebra haver augmentat la facturació un 75% en una dècada

Una de les botigues de Tous a Catalunya | EP
Una de les botigues de Tous a Catalunya | EP
Redacció VIA Empresa | ACN
Barcelona
19 de Desembre de 2024
Act. 19 de Desembre de 2024

La família Tous ha recuperat el control de la companyia després d’adquirir el 25% de les accions que tenia el grup inversor suís Partners Group. Segons ha argumentat aquest dijous en un comunicat, en el qual no s’ha detallat les xifres de l’operació, és per iniciar “una nova etapa de creixement autònom” de la firma.

 

Ara, la idea de l’empresa és impulsar el pla estratègic, marcat pel creixement, l'elevació i l'actitud de créixer. Alhora, han detallat que continuaran “confiant en el lideratge del seu equip directiu” per implementar-lo, sota la direcció del conseller delegat, Carlos Soler Duffo. En aquest sentit, Tous ha explicat que apostarà per un consell d’administració amb quatre consellers independents, i les seves tres comissions delegades.

L’empresa, amb seu a Manresa, ha assenyalat que la compra de la quarta part de les participacions acaba amb una col·laboració amb Partners Group que ha suposat “complir els objectius marcats, reflectir l’èxit d’una visió compartida que va transformar la companyia i la preparació per aquest nou capítol”.

 

L'any 2023, Tous va aconseguir un rècord de facturació de 477 milions d'euros

El 2015 van segellar aquesta aliança, sent la primera vegada que Tous obria el negoci a tercers per “afrontar uns ambiciosos objectius” de canvi i que l’han dut a “convertir-se en un detallista internacional”. En aquesta línia, ha recalcat que la marca durant aquest període ha augmentat la facturació un 75%, fins a assolir un rècord de 477 milions d’euros el 2023. 

Tous ha precisat que el camí dels pròxims anys passa “a través del creixement internacional, així com en l’impuls digital i de la innovació”. A la vegada, ha apuntat a “redoblar l’aposta” per l’elevació, tant de la marca com del producte, mitjançant “la diferenciació i la qualitat”.