Els famosos quaderns RUBIO han aconseguit tornar a la seva màxima esplendor durant l'última dècada. Després de tancar un any rècord en 2020 amb un creixement del 50% en vendes, la companyia ha aconseguit mantenir aquest increment malgrat la complicada situació i tancar 2021 amb un creixement superior al 5% en la seva facturació, que s'ha situat per sobre dels 3,6 milions d'euros.
Unes xifres a les quals se sumen els gairebé 5,5 milions de quaderns que ha produït l'editorial aquest últim exercici, la qual cosa suposa un augment de circulació d'exemplars. De fet, les vendes de RUBIO han crescut en diferents canals en els quals està present, concretament més d'un 20% al canal majorista i prop d'un 60% en punt de venda, la qual cosa li ha permès incrementar la implantació d'expositors i la visibilitat de producte fins a en un 120% durant el passat exercici. Això sense explicar que la seva flagship store, situada a la ciutat de València, seu de l'editorial, s'ha convertit en un punt de referència per al disseny internacional, que ha premiat la seva singularitat amb un creixement en vendes superior al 51% el 2021.
"Realment estem molt agraïts d'haver pogut, no només mantenir i assentar el creixement assolit en els dos últims exercicis, que han estat excepcionals en molts aspectes, sinó també haver aconseguit incrementar en més d'un 5% la nostra facturació. Té molt de mèrit", explica Enrique Rubio, director general de l'editorial, qui té clar que és fonamental "saber escoltar les necessitats del públic al que ens dirigim i ser capaços d'avançar-nos per donar resposta a les seves necessitats".
Nova seu RUBIO en camí
El 2021 ha estat l'any en el qual ha culminat la celebració del 65 aniversari de l'editorial RUBIO i que ha estat l'avantsala d'importants projectes que s'abordaran al llarg de 2022. Una de les fites més importants d'aquest any és l'inici de les obres de la nova seu de la firma que reunirà tot l'univers RUBIO sota un mateix espai singular. Un edifici únic que s'alçarà en els terrenys adquirits el 2021 al parc empresarial Táctica de Paterna (València). Més de 10.000 metres quadrats que albergaran la nova seu, l'estudi d'idees de la firma, la impremta i el Museu Rubio, i que serà dissenyada per l'estudi Masquespacio, que ja va ser l'encarregat de crear la flagship store de la signatura. Un emplaçament òptim, per les seves connexions i serveis, en el qual l'editorial confia a tenir la seva seu central al llarg de 2023.