Feeder és una startup que, mitjançant la seva tecnologia d’anàlisi emocional, rastreja les reaccions instantànies dels usuaris, enfocada a anunciants, agències de publicitat i departaments de màrqueting. La companyia pretén reduir el pressupost que es desaprofita en campanyes publicitàries que, segons diferents estudis, pot arribar al 21% total. Estem davant d’un algoritme que mesura les microexpressions facials, les interpreta i revoluciona el sector del màrqueting.
Pablo Filomeno, fundador i CEO de la companyia, explica que la idea del projecte va sorgir el 2018 després d’una trobada amb amics i de riure molt amb un vídeo que li va compartir un company a través de les xarxes socials. Hores després, quan tornava a casa, es va adonar que no li havia respost el missatge i li va escriure amb un “ha ha ha”, mentre la seva expressió era molt seriosa.
Feeeder va sorgir després d'una trobada amb amics i de riure molt amb un vídeo de les xarxes socials
Just en aquell moment es va adonar que hi havia un problema de comunicació brutal i que el seu amic li hagués encantat conèixer la reacció real que havia provocat i no, un simple missatge hores després. Va posar-se mans a l’obra i va començar a desenvolupar el que coneixem com a Feeder i que al DES 2022 de Màlaga va rebre el premi a millor startup.
Resiliència, la paraula per excel·lència
Després de 12 anys al sector del màrqueting i la música, treballant tant per a clients com a propi empresari, Filomeno va decidir apostar per la startup. L'emprenedor explica que hi ha moltes companyies que analitzen les emocions, però el valor afegit de Feeder és que "ho apliquen al món del màrqueting i a l'abast de tothom". "No fa falta tenir coneixements de psicologia ni neuromàrqueting per tal d'entendre el funcionament de la tecnologia. Utilitzem conceptes com ara validació o rebuig per definir les reaccions dels usuaris”, apunta el català.
Com a reptes de futur, Filomeno apunta que en aquests moments compten amb set treballadors a l’equip i estan pensant a obrir una ronda de finançament a finals d’any per acabar de millorar el producte. La lliçó final de l’emprenedor és clara. Després d’un perfil professional lligat al màrqueting, ser el CEO d’una companyia implica ser un bon líder, conèixer temes financers, legals, gestió d’equip i de control. Una autèntica lliçó de resiliència després de viure més de 27 mesos sense sou. I que per fi ha tingut recompensa.