La primera jornada de l'HIP - Horeca Professional Expo, que va obrir ahir les portes, ha començat a rebre els líders del sector i professionals de la indústria que es reuniran durant aquest dijous a IFEMA Madrid amb l'objectiu d'accelerar la competitivitat dels seus negocis a partir de les tendències solucions i tecnologies que han sorgit en els darrers anys. En una de les ponències més esperades del dia, FerranAdrià, president d'elBullifoundation, ha posat el focus en la varietat d'establiments i la necessitat d'ampliar i redefinir el concepte de qualitat a la restauració: “A l'Estat hi ha 300.000 establiments d'hostaleria, dels quals 70.000 són restaurants".
"Segons la Guia Michelín, hi ha 1.333 restaurants recomanats a Espanya, però posem que en realitat n'hi ha 5.000. De 70.000 només 5.000 són anomenats de qualitat a Espanya? Aquesta diferència ens ha de portar a assolir un consens amb els termes gastronòmics.” Adrià ha continuat afirmant que, “he vist néixer més de 300 restaurants a la meva vida i sempre he observat que si dones qualitat a l'oferta (això no només atén el menjar, sinó al servei, l'espai, o l'experiència) el teu restaurant no tanca, perquè el teu pla de negoci i conceptualització ha estat adequat”.
Adrià: “He vist néixer més de 300 restaurants a la meva vida i sempre he observat que si dones qualitat a l'oferta el teu restaurant no tanca"
Pel que fa a la innovació, com a referent mundial, el president de l'elBulliFoundation ha afirmat que no tots els restaurants necessiten innovar. "Una altra cosa és que adaptis models d'èxit o incorporar diferents tecnologies, però això no és innovar. Tunejar no és innovar. El que és important és l'actitud innovadora i estar obert al canvi, però des de la qualitat absoluta. De vegades és millor oferir qualitat que ficar-se a l'alta innovació, que és una cosa molt complexa. La cuina espanyola ha estat oberta al canvi en els darrers anys i aquesta és la clau del seu èxit. Els criteris de qualitat absoluta són clars, la cuina creativa, però, està subjecta a la interpretació de cadascú", ha anunciat.
Un altre dels punts d'inflexió del sector dels últims anys, Glovo, ha estat present en el primer dia de l'HIP 2024 de la mà del seu cofundador SachaMichaud. La companyia, amb nou anys de vida, ha canviat la realitat de la indústria amb una estratègia clara. En aquest sentit, Michaud ha explicat que “els primers set anys ens enfoquem en el creixement, per això necessitem un gran volum i marges petits. Així vam poder assolir una gran escalabilitat a escala geogràfica i de negoci. Després, durant els dos darrers anys ens hem anat consolidant als mercats més madurs alhora que ens continuem expandint a l'est d'Europa i Àfrica”.