• Empresa
  • FGC tanca el 2024 amb un rècord de 97,4 milions de viatges a les línies metropolitanes

FGC tanca el 2024 amb un rècord de 97,4 milions de viatges a les línies metropolitanes

El servei Barcelona-Vallès frega els 69 milions de viatges i el Llobregat-Anoia supera els 28 milions

Un tren d'FGC entra a l'estació de les Planes | ACN
Un tren d'FGC entra a l'estació de les Planes | ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
15 de Gener de 2025

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha batut el 2024 el seu rècord anual de demanda, amb un total de 97,4 milions de viatges a les línies metropolitanes. La xifra suposa un augment del 7,2% respecte al 2023, i supera en un 7% l’últim rècord, que era de l’any previ a la pandèmia, el 2019, quan es van fer 91 milions de viatges. La línia Barcelona-Vallès frega els 69 milions de viatges, un augment del 6% anual, mentre que la del Llobregat-Anoia en registra 28,6 milions, un 10,2%. Per la seva banda, el servei Lleida-La Pobla de Segur comptabilitza gairebé 450.000 viatges, un increment anual del 19,8%. La puntualitat en el servei, que es registra a partir de retards de més de tres minuts, s’ha mantingut el 2024 prop del 99%.

 

El president de FGC, Carles Ruiz, ha destacat que les dades són “molt bones” perquè es torna a créixer “a totes les línies i també pràcticament a totes les estacions”. Segons ha apuntat, el rècord de demanda motiva l’empresa pública a “continuar treballant cada dia per oferir una opció de transport públic fiable, segur i de qualitat per tal de fomentar que cada cop més gent deixi el cotxe a casa”. 

La línia Barcelona-Vallès frega els 69 milions de viatges, un augment del 6% anual, mentre que la del Llobregat-Anoia en registra 28,6 milions, un 10,2%

Dades de demanda

L’any 2024 a la línia Barcelona-Vallès s’han registrat prop de 68,8 milions de viatges, un 6% més que el 2023 i un 3,8% més que l’any 2019. En alguns municipis de la línia, l’increment de la demanda respecte al 2023 ha estat superior a la mitjana, com Sabadell (18,5%), Terrassa (15,3%), Sant Quirze del Vallès (10,8%) i Rubí (9,2%). En comparació amb el 2019, Sabadell i Terrassa són les ciutats on ha crescut més la demanda, un 40,4% i un 27%, respectivament.

 

La línia Llobregat-Anoia, ha registrat 28,6 milions de viatges, un 10,2% més que el 2023 i un 15,8% més que l’any abans de la pandèmia. Els municipis amb augments més destacats han estat Cornellà de Llobregat (13,3%), Sant Andreu de la Barca (10,4%), Martorell (22,8%), Olesa de Montserrat (14,2%), Monistrol de Montserrat (17,8%), Sant Vicenç de Castellet (43,5%), Manresa (20,8%), Masquefa (35,2%), Piera (19,3%) i Igualada (13,5%). En comparació amb el 2019, els increments més significatius s’han produït en estacions com Sant Vicenç dels Horts (41,6%), Castellbisbal (64,3%), Martorell (55,2%), Abrera (56,3%), Piera (49,6%) i Capellades (75,6%).