"A Fiatc apostem pel servei i la comunicació abans que pel benefici". Així de clar ho ha dit el seu president, Joan Castells, en una entrevista realitzada per BDS, on ha volgut deixar clar que "estem disposats" a "guanyar menys" si la gent surt "amb un bon servei i amb una bona comunicació del que està passant amb els seus familiars".
Probablement, la crisi de la covid-19 també impactarà en els seus comptes de resultats. El 95% de la plantilla està des del primer moment en situació de teletreball, mentre que el personal desplegat entre clíniques i residència han pogut ser sotmesos a test juntament amb els residents. Servei de qualitat i bona comunicació abans que beneficis perquè, com sosté Castells, "també és l'avantatge de ser una mútua, que ho podem fer".
Castells: "No ha de fer-nos por el deute. És bo no gastar tant, però una cosa és malgastar i una altra gastar perquè hi ha una necessitat econòmica clau per salvar persones, llocs de treball i empreses"
Això sí, reclama "ajudes públiques per atendre les necessitats de les persones i salvar empreses i llocs de treball". Per al president de Fiatc, davant la situació generada per la covid-19 i la propera crisi econòmica, resulta indispensable que hi hagi ajudes públiques a Espanya també dirigides a "fer una política fiscal expansiva, perquè l'activitat torni a estar en el seu lloc adequat".
En aquest sentit, recalca, "no ha de fer-nos por el deute, com diuen els grans gurús econòmics, que no oblidem s'han equivocat en totes les grans crisis econòmiques dels últims temps". I afegeix que "sens dubte és bo no gastar tant, però una cosa és malgastar i una altra gastar perquè hi ha una necessitat econòmica clau per salvar persones, llocs de treball i empreses".
Precisament per això, Castells conclou que és un deute que "no genera inflació" i és conseqüència d'una necessitat de les persones.