• Empresa
  • Fibracat TV arriba a l'any de vida amb 225.000 espectadors

Fibracat TV arriba a l'any de vida amb 225.000 espectadors

Les dones i la tecnologia són els principals temes dels programes del canal, que ofereix espais divulgatius i entrevistes curtes

Un dels programes de Fibracat TV, Feministic | Cedida
Un dels programes de Fibracat TV, Feministic | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
01 de Juny de 2021

Fibracat TV celebra el seu primer any de vida. El canal de TDT impulsat per l'operadora de telecomunicacions Fibracat ha informat a través d'un comunicat que la cadena s'acosta als 225.000 espectadors diaris de mitjana, tal com indica un estudi portat a terme per l'empresa Konodrac. "Crear un canal de televisió va ser titllat de bogeria, però ens estem fent el nostre petit espai en el panorama mediàtic", ha indicat la cofundadora de Fibracat i presidenta de Fibracat TV, Meritxell Bautista.   

El contingut que s'hi pot veure és diferent a l'oferta habitual de la resta de canals catalans. "És un canal de TDT que no vol guanyar diners i que té un propòsit: ser una tele feminista que reivindica el paper de la dona i difon referents femenins en sectors tan diversos com la tecnologia, la recerca o la medicina", ha afegit. Així doncs, els programes més destacats són aquells dedicats a les dones i la tecnologia, en espais divulgatius i entrevistes curtes.

Fibracat TV arriba a un 92% de Catalunya. "Complir un any ja és un gran triomf per a un projecte televisiu sense famosos, ni sèries, ni pel·lícules, ni programes convencionals", segons la directora de la cadena, Maria Darnell. La major part de la programació -un 80%- és de producció pròpia i en català -un 95%-. Els programes més vistos d'aquests primers 12 mesos són Feministic, uns monòlegs de cinc minuts a càrrec de la periodista i humorista Ana Polo; Connectades, un programa d'entrevistes a dones amb talent; i L'enginy (in) visible, sobre dones desconegudes que han fet progressar la humanitat.