Ficosa ha produït per a Audi el primer retrovisor digital que sortirà al mercat a finals d'aquest any a Europa i que permetrà substituir els miralls tradicionals oferint més seguretat i noves aplicacions, segons ha explicat la companyia en un comunicat. El retrovisor, conegut com a Camara Monitoring System (CMS), equiparà el model e-tron d'Audi.
El sistema està compost per càmeres integrades als laterals del xassís del vehicle i dues pantalles tàctils situades a la part interior de les portes. Aquestes càmeres transmeten la imatge amb molt baixa latència a les dues pantalles tàctils de set polzades ubicades a l'interior vehicle, que fan que els usuaris puguin ajustar manualment aquests sistemes de visió.
Gràcies a això, el conductor pot ampliar el camp de visió, eliminar l'angle mort i tenir una millor visió nocturna, entre d'altres avantatges. A més, el sistema incorpora funcions avançades que faran possible que s'adverteixi al conductor de la proximitat d'altres vehicles abans dels avançaments.
Solucions pioneres
El conseller delegat de Ficosa, Javier Pujol, ha destacat que la companyia serà la primera a llançar al mercat europeu aquest retrovisor digital. "És un honor per a Ficosa que Audi, un dels fabricants d'automòbils més reconeguts del món, hagi confiat en la nostra experiència en visió per desenvolupar i produir aquesta solució", ha apuntat, al mateix temps que ha afegit que això "suposa un punt d'inflexió en el nostre procés de transformació tecnològica".
El retrovisor digital ha estat desenvolupat per la unitat de negoci d'ADAS de Ficosa i es fabrica al Centre Tecnològic de Viladecavalls mentre que els suports que subjecten les càmeres a l'exterior del vehicle s'han produït a la planta de Ficosa a Wolfenbüttel, Alemanya.
Ficosa compta en l'actualitat amb més de mil enginyers a nivell global que treballen en la transformació tecnològica en els àmbits de visió, seguretat, eficiència i connectivitat. Amb seu a Barcelona, la companyia té més de 10.500 empleats a 19 països d'arreu del món, Amèrica del Nord i del Sud, Àsia i Àfrica, i va registrar unes vendes de 1.208 milions d'euros el 2017.