Els tripulants de cabina de Finnair han decidit mantenir els sis dies de vaga a l'aeroport del Prat després que hagi acabat sense acord la tercera reunió dels seus representants sindicals amb els dirigents de l'empresa de treball temporal Atlas-Adecco Outsourcing –adjudicatària del servei- a les dependències del Departament de Treball. Les aturades tindran lloc el 18, 19, 25 i 26 d'agost, així com l'1 i 2 de setembre. Els treballadors afirmen que la direcció pretén "únicament" apujar les condicions salarials negociades a Madrid, amb una millora de l'oferta del 2% "i sense afegir res més per al 2019", segons Virgina Palancar, delegada del sindicat USOC a Finnair-Barcelona. La direcció d'Atlas, de la seva banda, afirma que les pujades que ofereix són del 12% per al 2018 i el 2019 i del 16% per al 2020.
L'empresa concessionària del servei, Atlas, assegura que la plantilla rebutja un augment de sou de fins al 16%
SOC lamenta que la direcció hagi posat com a condició per mantenir les negociacions que es desconvoqui totalment la vaga. També alerta que les condicions que a Madrid s'han acceptat a Barcelona s'han rebutjat "en assemblea". A més, afirma que a banda de demanar una millora econòmica de l'oferta aprovada a Madrid –millores d'un 10% de mitjana dels salaris segons la direcció d'Atlas- també cal millorar "la part social i de normativa".
De la seva banda, des de l'empresa s'afirma que els representants de la plantilla havien demanat augments de sou "de fins al 50%" i es lamenta que també s'ha rebutjat la seva oferta de gairebé duplicar el preu de l'hora nocturna.
Ambdues parts han informat de les seves postures en sengles comunicats, i difereixen en la voluntat negociadora que plantegen a partir d'ara. Així, mentre USOC afirma que des de la direcció se'ls ha comunicat que no tenen intenció de seguir negociant, els màxims responsables d'Atlas asseguren que segueixen oberts a la negociació.