
Després de dos dies de creativitat i glamur sobre la passarel·la de la Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW), arriba el torn dels negocis. Demà divendres, 25 d'abril, s'obre la fira comercial als palaus 1 i 2 i a la Plaça de l'Univers del recinte de Montjuïc, on gairebé 450 marques de 32 països presenten les seves col·leccions de moda nupcial, cerimònia i red-carpet per a la propera temporada a compradors i distribuïdors d'arreu del món.
Un dels aspectes més destacats d’aquesta edició és el creixement de la internacionalitat amb un 82% de les firmes participants procedents de l'exterior, principalment d'Itàlia, Alemanya, Ucraïna, Polònia, Turquia, Regne Unit, Japó i Estats Units.
Un dels aspectes més destacats d’aquesta edició és el creixement de la internacionalitat amb un 82% de les firmes participants procedents de l'exterior
A més, la Barcelona Bridal Fashion Week atrau compradors de més de 80 països, especialment dels mercats clau per al sector bridal per la seva alta demanda, com Estats Units, Corea del Sud, Austràlia, Xina, Japó, Aràbia Saudita, Emirats Àrabs Units i el Sud-est Asiàtic, el que afavoreix noves oportunitats de negoci per a marques i dissenyadors.
Icones de la moda nupcial
El trade show compta amb firmes nacionals com YolanCris, Sophie et Voilà, Isabel Sanchis, Tot-Hom, Cortana, Marco & María o The 2nd Skin Co., que representen, juntament amb moltes altres, l'excel·lència del disseny nacional. A més, marques internacionals reconegudes com Temperley London (Regne Unit), The Atelier (Malàisia) i Modeca (Països Baixos), les australianes Mariana Harwick i Grace Loves Lace o la britànica Sassi Holford aportaran la seva pròpia visió de la moda bridal.
Dins de la fira, la Showroom Area reunirà les propostes de firmes de alta costura i d’altres completament consagrades com Vivienne Westwood, Giambattista Valli, Elie Saab, Viktor & Rolf, Stéphane Rolland, Ines Di Santo, Georges Hobeika, Zuhair Murad, Tony Ward, Jenny Packham, Antonio Riva i Reem Acra, confirmant a la BBFW 2025 com una cita imprescindible dinamitzadora de negocis per a l'elit de la moda nupcial a nivell global.
Suport a la innovació i al talent local
L'exposició comercial inclou, a més, The Edit, un espai que acull firmes emergents que ofereixen noves propostes de vestits de núvia i complements, com Halo & Co, The Touch Barcelona o Suzanne Ceremony. Aquest mateix espai destacarà sota la denominació The Edit Barcelona les col·leccions de dissenyadors catalans com Andrea Lalanza, Immaclé, Anna Cabané, Mariano Moreno, Lorena Panea o Marta Martí, reafirmant, amb això, el compromís de la BBFW amb la promoció del talent català i l'artesania contemporània.
Espanya, potència exportadora bridal
Segons les darreres dades disponibles, Espanya compta amb unes 730 empreses dedicades al sector de la moda nupcial, que generen ocupació directa per a més de 13.400 persones. Catalunya lidera aquesta indústria, concentrant el 41% de la facturació nacional.
Espanya compta amb unes 730 empreses dedicades al sector de la moda nupcial, que generen ocupació directa per a més de 13.400 persones
A més de vestir les seves pròpies núvies, Espanya s’ha consolidat com una potència exportadora de moda nupcial, amb una forta projecció internacional. El 2022 es van produir prop de 920.000 vestits de núvia al país, dels quals un 80% es va destinar a l'exportació, generant 670 milions d'euros. Això situa Espanya com el segon major exportador mundial per volum —només darrere de la Xina— i líder absolut en el segment d'alta gamma, on destaquen el disseny, l'artesania i la qualitat dels seus teixits.
El 77% dels productes nupcials espanyols s'exporten a països europeus, sent Itàlia, França, Alemanya, Regne Unit i Portugal els principals destins. Més enllà del continent, Estats Units i Mèxic destaquen pel seu volum de compres i la seva rellevància en el segment de luxe accessible. D'altra banda, la regió Àsia-Pacífic, amb mercats emergents com Japó, Corea del Sud i el Sud-est Asiàtic, mostra una creixent demanda de dissenys exclusius i sofisticats, un terreny en què la moda nupcial espanyola ofereix una clara avantatge competitiva.