Fluidra ha elaborat un pla d'expansió a Estats Units per mitjà de la compra de petites empreses al país. La companyia té previst créixer d'aquesta manera en segments en què té poca o cap presència, segons ha anunciat a una roda de premsa el seu responsable financer, Xavier Tintoré. Al mateix temps, l'empresa ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) l'increment de la previsió de costos per al 2022 en cinc milions d'euros. La partida total serà de 40 milions.
També ha comunicat un canvi en la previsió de sinergies de venda d'aquí a tres anys, de 59 milions. Aquesta estratègia té per objectiu guanyar profunditat en mercats on ja hi té presència, com és Estats Units. El país representa un 50% del mercat mundial de Fluidra i un 30% de les seves vendes.
Segment de piscina comercial
La multinacional catalana estudia amb aquesta expansió entrar en el segment de piscina comercial per a hotels, motels i apartaments a través de la compra de petites i mitjanes empreses. Al juliol de l'any passat, Fluidra va anunciar la seva fusió amb Zodiac, una empresa nord-americana d'accessoris i productes de manteniment per a piscines. Zodiac tampoc no estava present al segment de piscina comercial.
La fusió ja s'ha executat en un 90%, segons ha anunciat el president de Fluidra, Eloi Planes. "Els equips estan funcionant des del dia u", ha dit quant a la integració cultural entre plantilles. Tintoré ha afirmat que a nivell econòmic les coses van bé i que, per tant, es plantejaran reiniciar el pagament de dividends de cara a l'any que ve.