19
de Setembre
de
2016
Act.
26
d'Octubre
de
2016
La creació d'una tendència no és un acte de generació espontània. Darrere de la combinació de rajoles blanques amb mobles de pi blanc i plantes naturals hi ha la feina de molts professionals com l'Alegría Fernández, directora de compres de Foimpex, una empresa catalana de decoració i regal situada a Cornellà de Llobregat que s'ha especialitzat a marcar tendència.
"No busquem el preu més econòmic ni el producte més car, sinó crear tendència a un preu correcte", explica Fernández. Aquesta empresa familiar ha evolucionat des dels seus inicis, molt més centrada en el regal i el producte corporatiu, fins a especialitzar-se en decoració: "Cada cop hem incorporat més dissenyadors a l'empresa perquè particularitzem més el producte, això vol dir que el que venem als nostres clients no ho troben al mercat", afirma Fernández.
Innovació i tendència, precisament aquesta ha estat la clau d'èxit per superar la crisi. "Traiem tres col·leccions a l'any i el que busquem és un producte atractiu, que agradi i marqui tendència", explica l'empresària. Foimpex produeix gran part dels productes que proporciona als seus clients, majoritàriament botigues del sud d'Europa. Si bé tot el disseny es fa a la central, la producció es realitza a l'estranger, "sobretot perquè les fàbriques del país han anat tancant i és molt complicat produir a Espanya", lamenta Fernández. Tant és així que fa uns anys la producció autòctona arribava a ser del 30% o el 40% i actualment només treballen amb dues fàbriques del país.
El regal de la decoració
L'empresa Foimpex va néixer a Barcelona l'any 1981, ara fa 35 anys, de la mà de la mare de Fernández, Alegría Barnosell Pi. "L'empresa en un principi es dedicava al sector de regal i gadgets per promocions i regals d'empresa, com a bolígrafs amb el logotip del client", explica l'empresària. Fernández afirma que "Foimpex sempre ha estat una empresa molt flexible" i que això és el que els ha permès tenir èxit. Així amb el temps s'han enfocat a la decoració: "El regal s'ha agafat a la petita decoració i en això ens hem centrat: petit moble, detalls, petits objectes i peces que donen un toc amigable a l'ambient", explica Fernández.
Aquest gir va venir sobretot donat amb el boom immobiliari: "Quan tothom va començar a comprar-se cases, els nostres clients ens van començar a demanar cada cop més marcs, coixins o petits mobles i objectes". I aprofitant aquesta cadència, Foimpex ha intentat donar el seu toc personal a aquests objectes. "No ens dirigim a un segment de clients de gamma baixa, però tampoc a botigues de luxe, cobrim un segment mitjà molt ample amb un catàleg de més de 5.000 articles", afirma Fernández.
Actualment té la seu a Cornellà de Llobregat, des d'on proveeix a més de 4.500 clients dels principals mercats del sud d'Europa -Espanya, Portugal, França, Itàlia-. La companyia dóna feina a 50 persones, "tot i que ampliem la plantilla quan tenim pics de producció com, per exemple, pel Nadal", apunta Fernández.
Diferenciació i personalitat
Fer-se un nom i crear tendència en el món de la decoració és un repte. "Intentem crear marca", diu Fernández, que afirma que presenten les seves tendències als clients "explicant un concepte i una història, no només venent un producte". Davant l'homogeneïtzació d'estils que plantegen -o fins i tot imposen- grans marques com Ikea, Hábitat o Maisons du Monde, des de Foimpex intenten allunyar-se: "No volem tenir res a veure amb el que fan aquestes grans cases ni fer res que s'hi assembli, més que res perquè no hi podem competir, per tant ens hem de diferenciar". Els productes de Foimpex "estan dissenyats a Barcelona i per això tenen el seu segell diferent, jove i divertit".
Per aquest motiu Foimpex aposta i és present a les fires sectorials com ara Expohogar, que se celebra aquests dies a la Fira de Barcelona, on presenta les seves novetats. Aquesta empresa és una de les veteranes a l'Expohogar, "hi som presents des del primer dia de la primera edició", afirma Fernández i afegeix que "és necessari ser-hi perquè els nous clients et coneguin".
Però la directora de compres d'aquesta empresa té clar que les regles del joc han canviat dràsticament. Les xarxes socials han entrat amb força i les tendències també ens arriben des del mòbil, la tauleta i l'ordinador. "Internet és una finestra molt ampla i s'hi ha de ser molt present", diu Fernández.
Millorar per decorar el futur
Les properes passes per aquesta empresa de Cornellà apunten cap a la millora constant, tant interna com externa. "Acabem de renovar tot el sistema informàtic per fer front a la digitalització i volem aprofundir en la internacionalització", explica la portaveu de l'empresa.
Actualment Foimpex ven sobretot al sud d'Europa, però la companyia té els ulls posats al nord del Vell Continent. Si bé Foimpex ja compta amb algun client alemany o anglès, els volums que exporten a aquests països encara no són prou significatius. I per incrementar la seva marca en aquests mercats cal "ser present en més fires internacionals", matisa.
"No busquem el preu més econòmic ni el producte més car, sinó crear tendència a un preu correcte", explica Fernández. Aquesta empresa familiar ha evolucionat des dels seus inicis, molt més centrada en el regal i el producte corporatiu, fins a especialitzar-se en decoració: "Cada cop hem incorporat més dissenyadors a l'empresa perquè particularitzem més el producte, això vol dir que el que venem als nostres clients no ho troben al mercat", afirma Fernández.
Innovació i tendència, precisament aquesta ha estat la clau d'èxit per superar la crisi. "Traiem tres col·leccions a l'any i el que busquem és un producte atractiu, que agradi i marqui tendència", explica l'empresària. Foimpex produeix gran part dels productes que proporciona als seus clients, majoritàriament botigues del sud d'Europa. Si bé tot el disseny es fa a la central, la producció es realitza a l'estranger, "sobretot perquè les fàbriques del país han anat tancant i és molt complicat produir a Espanya", lamenta Fernández. Tant és així que fa uns anys la producció autòctona arribava a ser del 30% o el 40% i actualment només treballen amb dues fàbriques del país.
Alegría Fernández és la cap de compres de Foimpex. Cedida |
El regal de la decoració
L'empresa Foimpex va néixer a Barcelona l'any 1981, ara fa 35 anys, de la mà de la mare de Fernández, Alegría Barnosell Pi. "L'empresa en un principi es dedicava al sector de regal i gadgets per promocions i regals d'empresa, com a bolígrafs amb el logotip del client", explica l'empresària. Fernández afirma que "Foimpex sempre ha estat una empresa molt flexible" i que això és el que els ha permès tenir èxit. Així amb el temps s'han enfocat a la decoració: "El regal s'ha agafat a la petita decoració i en això ens hem centrat: petit moble, detalls, petits objectes i peces que donen un toc amigable a l'ambient", explica Fernández.
Aquest gir va venir sobretot donat amb el boom immobiliari: "Quan tothom va començar a comprar-se cases, els nostres clients ens van començar a demanar cada cop més marcs, coixins o petits mobles i objectes". I aprofitant aquesta cadència, Foimpex ha intentat donar el seu toc personal a aquests objectes. "No ens dirigim a un segment de clients de gamma baixa, però tampoc a botigues de luxe, cobrim un segment mitjà molt ample amb un catàleg de més de 5.000 articles", afirma Fernández.
Actualment té la seu a Cornellà de Llobregat, des d'on proveeix a més de 4.500 clients dels principals mercats del sud d'Europa -Espanya, Portugal, França, Itàlia-. La companyia dóna feina a 50 persones, "tot i que ampliem la plantilla quan tenim pics de producció com, per exemple, pel Nadal", apunta Fernández.
Diferenciació i personalitat
Fer-se un nom i crear tendència en el món de la decoració és un repte. "Intentem crear marca", diu Fernández, que afirma que presenten les seves tendències als clients "explicant un concepte i una història, no només venent un producte". Davant l'homogeneïtzació d'estils que plantegen -o fins i tot imposen- grans marques com Ikea, Hábitat o Maisons du Monde, des de Foimpex intenten allunyar-se: "No volem tenir res a veure amb el que fan aquestes grans cases ni fer res que s'hi assembli, més que res perquè no hi podem competir, per tant ens hem de diferenciar". Els productes de Foimpex "estan dissenyats a Barcelona i per això tenen el seu segell diferent, jove i divertit".
Per aquest motiu Foimpex aposta i és present a les fires sectorials com ara Expohogar, que se celebra aquests dies a la Fira de Barcelona, on presenta les seves novetats. Aquesta empresa és una de les veteranes a l'Expohogar, "hi som presents des del primer dia de la primera edició", afirma Fernández i afegeix que "és necessari ser-hi perquè els nous clients et coneguin".
Però la directora de compres d'aquesta empresa té clar que les regles del joc han canviat dràsticament. Les xarxes socials han entrat amb força i les tendències també ens arriben des del mòbil, la tauleta i l'ordinador. "Internet és una finestra molt ampla i s'hi ha de ser molt present", diu Fernández.
Millorar per decorar el futur
Les properes passes per aquesta empresa de Cornellà apunten cap a la millora constant, tant interna com externa. "Acabem de renovar tot el sistema informàtic per fer front a la digitalització i volem aprofundir en la internacionalització", explica la portaveu de l'empresa.
Actualment Foimpex ven sobretot al sud d'Europa, però la companyia té els ulls posats al nord del Vell Continent. Si bé Foimpex ja compta amb algun client alemany o anglès, els volums que exporten a aquests països encara no són prou significatius. I per incrementar la seva marca en aquests mercats cal "ser present en més fires internacionals", matisa.