Ford s'emporta la producció de la furgoneta Transit Connect d'Almussafes a Mèxic, on també produirà un totterreny SUV elèctric l'any 2020, segons han anunciat en un comunicat. La companyia també invertirà 900 milions d'euros als Estats Units per fabricar altres vehicles elèctrics.
El motiu d'aquesta operació és "augmentar el contingut dels Estats Units i Canadà per vehicle consistent amb el proposat en l'acord comercial T-MEC". A més, també sostenen que la producció a Mèxic "millora la rendibilitat de la seva gamma nord-amerciana de Transit Connect".
El president d'Operacions Globals de Ford, Joe Hinrichs, sosté que després de revisar les taxes de creixement dels vehicles electrificats saben que necessiten "protegir una capacitat de producció addicional" tenint en compte els plans accelerats de vehicles elèctrics de la companyia. Hinrichs explica que, "a mesura que incrementem la producció de vehicles autònoms, aquest pla ens permet ajustar la nostra despesa en inversions en acomodar el ritme de creixement d'aquesta apassionant nova tecnologia".
Pèrdua de 400 llocs de feina?
Els sindicats temen que es perdin 400 llocs de feina pel trasllat de la producció a Mèxic i ja han alertat de la "incertesa" que això representa. Tanmateix, però, l'empresa ha assegurat en un comunicat intern que la fabricació de l'actual Transit Connect destinada al mercat europeu es mantindrà a Almussafes.
El responsable de CCOO a Ford Almussafes, José Arocas, ha lamentat que l'empresa no informi els seus treballadors de la reestructuració de l'empresa i critica que la informació s'estigui "donant a comptagotes" tenint en compte els quatre ERO que ja hi ha hagut a la planta de motors i a la de vehicles.