• Empresa
  • Freixenet aspira al 10% del mercat de vins espumosos el 2025

Freixenet aspira al 10% del mercat de vins espumosos el 2025

L'empresa catalana prioritzarà les marques Freixenet, Mionetto i Henkell i preveu superar els 300 milions d'ampolles l'any

Pedro Ferrer i Andreas Brokemper, consellers delegats de Freixenet | EP
Pedro Ferrer i Andreas Brokemper, consellers delegats de Freixenet | EP
Europa Press
Barcelona
18 d'Octubre de 2018
Act. 18 d'Octubre de 2018

El recent desembarcament del grup alemany Henkell a Freixenet, amb un 50,67% del capital, pretén teixir una aliança en la qual ambdues companyies potenciïn les seves sinergies i presència en mercats amb l'objectiu d'aconseguir el 10% de quota de mercat mundial de vinsespumosos el 2025, enfront del 8% actual.

En una trobada aquest dimecres per donar detalls de la nova Freixenet, els consellers delegats de la companyia, Pedro Ferrer i Andreas Brokemper, han desgranat la cronologia que ha donat motiu al líder mundial en espumosos, un mercat en ràpid creixement, com és el cas del Regne Unit i els Estats Units, afavorit per un canvi d'hàbits que amplia el seu consum més enllà de l'ocasional.

L'aliança d'Henkell, que pertany al grup Oetker, amb la companyia elaboradora de cava pretén consolidar un lideratge internacional i, amb el focus en els espumosos, l'objectiu és sobrepassar els 300 milions d'ampolles l'any.

Tots dos directius han insistit que l'entesa entre els dos productors té una visió a llarg termini, sent complementaris en molts països, on ja s'està treballant per unir equips i cultures corporatives.

L'aposta pels espumosos

Segons ha especificat Pedro Ferrer, la prioritat del grup serà, per aquest ordre, les marques Freixenet, Mionetto i Henkell, centrant-se en els espumosos. En aquest sentit, Ferrer ha explicat que en conseqüència amb aquesta línia estratègica altres segments estan en revisió, com són els vins tranquils i de taula, i es contemplarà arribat el moment materialitzar desinversions.

D'altra banda, Ferrer no preveu cap reestructuració d'ocupacions després de l'aliança amb Henkell, alhora que remarca la complementarietat d'ambdues companyies. Tot i això, Brokemper ha afegit que es treballa per combinar ambdues estructures, país per país on operen, i cada any s'avaluarà el que sigui necessari per ser més eficients i productius.

Prosecco per Nadal

Durant la trobada, Ferrer ha avançat que aquest Nadal Freixenet vendrà prosseco amb la seva marca al mercat espanyol, després que les vendes obtingudes hagin anat molt millor del previst. Segons ha destacat el conseller delegat de Freixenet, es consumeix més entre un públic més jove, sobretot als Estats Units.

"És una gran oportunitat", ha reiterat Brokemper, confiat del potencial d'aquest producte, que a Espanya podria comercialitzar-se a un preu d'uns 12 euros.