• Empresa
  • Freixenet inicia les negociacions per vendre's a Henkell

Freixenet inicia les negociacions per vendre's a Henkell

La multinacional alemanya podria aconseguir el 50,75% de la propietat de l'empresa cavista

Les bodegues de Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia
Les bodegues de Freixenet a Sant Sadurní d'Anoia
Ramon Francàs (Vadevi)
Barcelona
01 de Febrer de 2018
Act. 01 de Febrer de 2018

Després de dos anys de negociacions i d’una due diligence l’any 2016 (valorant-se la companyia en 550 milions d’euros), el Grup Freixenet encara la recta final que pot acabar amb el seu control per part de la multinacional alemanya Henkell. Fonts de l’empresa propietària han confirmat a Vadevi que s’ha iniciat ja el redactat del contracte de compra-venda, que inclourà clàusules de confidencialitat que lligaran a les dues parts. No se sap quan es podria allargar la redacció del contracte ja que la situació d’inestabilitat política a Catalunya estaria afectant l’operació, segons les fonts de Freixenet consultades.

El gegant alemany ha esperat a que hi hagi més sintonia familiar a les caves del barri de l’Estació de Sant Sadurní d’Anoia i no tantes turbulències polítiques abans de prosseguir amb el procés de compra. S’indica des de Freixenet, però, que la venda “es podria tancar al voltant d’un parell de mesos després d’arribar-se a un preacord pel que fa al contracte”.

Finalment, doncs, la branca familiar formada pel president d’honor de Freixenet, Josep Ferrer Sala, i el seu nebot Josep Lluís Bonet Ferrer no haurien aconseguit els recursos financers suficients per quedar-se amb la totalitat de l’accionariat (les accions estan sindicades). Així, Henkel té la possibilitat d’aconseguir el 50,75% de la propietat, xifra que sumen part dels Bonet-Ferrer (Daldo, Pedro i Pilar Bonet) i els Hevia Ferrer (Enrique, Carmen, Agustina i Montserrat). Les fonts de l’empresa consultades afirmen que es manté la bona concòrdia familiar un cop Josep Ferrer ha assumit que la venda del 51% de la companyia era l’única sortida possible donada la decisió “ferma” de vendre de bona part de l’accionariat.

No obstant això, mentre no es decideix el futur de la companyia, la direcció de Freixenet ha decidit impulsar un nou pla estratègic “centrat en una major eficiència, en l’aposta pels productes Premium i en l’increment de preus”. També s’afegeix que “hem volgut apostar pels productes Premium i no pas pels de low cost, com ha fet Codorníu”. L’aposta sembla que ha començat a donar els primers resultats, com la recuperació de vendes a un dels seus principals mercats internacionals (Alemanya) després d’un sensible increment de preus.

Les xifres de l’últim exercici, tancat el mes de maig passat, han suposat una millora de la facturació i dels beneficis, assolint-se una xifra de vendes de 535 milions d’euros (un 1,1% més que al 2016). El benefici net ha pujat a 8,4 milions d’euros, una xifra que multiplica per 4 la de l’anterior exercici. El president de la companyia, Josep Lluís Bonet, manifesta que, després de dos anys, l'oferta de la multinacional alemanya Henkel per fer-se amb la majoria de Freixenet "continua viva”. Josep Lluís Bonet també afirma, sobre la venda a Henkell, que "es van definint les posicions familiars amb pau i tranquil·litat".

Davant la intranquil·litat generada per una possible venda a Henkel de la majoria de les accions, des de la direcció de Freixenet es recorda la viabilitat de la companyia, i que són un important grup amb 22 cellers (15 a l'estat) repartits per tot el món i que es mantenen com a líders mundials dels escumosos de qualitat elaborats seguint el mètode tradicional.