20
d'Octubre
de
2013
Act.
22
d'Octubre
de
2013
Reuneix 780 treballadors, gaudeix d'una facturació que el 2012 ja es va enfilar als 147 milions d'euros i gestiona cada dia 4.000 comandes. Aquestes són algunes de les xifres que exemplifiquen l'èxit de Frit Ravich, una empresa que acumula mig segle de protagonisme en el sector dels snacks.
"El meu pare, amb el seu germà i dos amics van començar el 1963 fent patates fregides perquè un d'ells tenia una xurreria", explica Judith Viader, directora general de la firma. D'una petita cuina van passar a una "nau molt modesta"; i el que va començar com un petit negoci entre Maçanet de la Selva i els pobles del voltant, va acabar sent una referència a Catalunya i bona part del territori espanyol.
Un ampli catàleg de productes
A les patates fregides amb el temps s'hi ha anat afegint els fruits secs i les llaminadures, fins al punt que actualment compten amb "3.000 referències de productes: 700 de pròpies i 2.400 per distribució", explica Viader. Una immensa varietat en el portafoli que suposa un dels punts forts de l'empresa. "Atenem 40.000 clients cada setmana, i per fer-ho l'adaptem a cadascun d'ells i a cada canal", detalla la dirigent de Frit Ravich, "ja que no és el mateix el que necessita un hipermercat, un petit comerç o el canal horeca".
Judith Viader, segona generació a l'empresa familiar, creu que alguns dels factors que han dut Frit Ravich a l'estat actual són "l'aposta clara per la consolidació de la marca i treballar amb productes de qualitat". A més, veu com a punt diferencial "comptar amb una xarxa de vendes pròpia amb un sistema de distribució on arribem nosaltres directament al punt de venda".
La logística, factor d'èxit
Per aconseguir-ho, Frit Ravich alimenta una organització minuciosa en l'àmbit logístic, on destaca un ús intensiu de tot el que pot aportar la tecnologia. "Fa més de 30 anys que els comercials treballen informatitzats, i els magatzems ho estan des del 1997", recorda Viader.
Amb l'ajuda de la informàtica aconsegueixen gestionar amb èxit les 4.000 comandes i 190 rutes de repartiment diàries, amb una capacitat d'entrega en 24 hores. "És una mica complex perquè hi ha moltes referències i productes amb estacionalitat molt marcada, però ens en sortim", afirma la directora general de l'empresa.
Per tal de facilitar una mica més aquesta tasca, fa un any que es va posar la primera pedra d'una nova planta logística que ocuparà 18.000 metres quadrats i tindrà capacitat per 20.000 palets. "Traslladarem aquí l'activitat logística i podrem redimensionar la producció i ser més eficients", valora Judith Viader. Una inversió necessària per seguir alimentant l'èxit d'una empresa amb fam per seguir creixent.
"El meu pare, amb el seu germà i dos amics van començar el 1963 fent patates fregides perquè un d'ells tenia una xurreria", explica Judith Viader, directora general de la firma. D'una petita cuina van passar a una "nau molt modesta"; i el que va començar com un petit negoci entre Maçanet de la Selva i els pobles del voltant, va acabar sent una referència a Catalunya i bona part del territori espanyol.
Un ampli catàleg de productes
A les patates fregides amb el temps s'hi ha anat afegint els fruits secs i les llaminadures, fins al punt que actualment compten amb "3.000 referències de productes: 700 de pròpies i 2.400 per distribució", explica Viader. Una immensa varietat en el portafoli que suposa un dels punts forts de l'empresa. "Atenem 40.000 clients cada setmana, i per fer-ho l'adaptem a cadascun d'ells i a cada canal", detalla la dirigent de Frit Ravich, "ja que no és el mateix el que necessita un hipermercat, un petit comerç o el canal horeca".
Judith Viader, segona generació a l'empresa familiar, creu que alguns dels factors que han dut Frit Ravich a l'estat actual són "l'aposta clara per la consolidació de la marca i treballar amb productes de qualitat". A més, veu com a punt diferencial "comptar amb una xarxa de vendes pròpia amb un sistema de distribució on arribem nosaltres directament al punt de venda".
La logística, factor d'èxit
Per aconseguir-ho, Frit Ravich alimenta una organització minuciosa en l'àmbit logístic, on destaca un ús intensiu de tot el que pot aportar la tecnologia. "Fa més de 30 anys que els comercials treballen informatitzats, i els magatzems ho estan des del 1997", recorda Viader.
Amb l'ajuda de la informàtica aconsegueixen gestionar amb èxit les 4.000 comandes i 190 rutes de repartiment diàries, amb una capacitat d'entrega en 24 hores. "És una mica complex perquè hi ha moltes referències i productes amb estacionalitat molt marcada, però ens en sortim", afirma la directora general de l'empresa.
Per tal de facilitar una mica més aquesta tasca, fa un any que es va posar la primera pedra d'una nova planta logística que ocuparà 18.000 metres quadrats i tindrà capacitat per 20.000 palets. "Traslladarem aquí l'activitat logística i podrem redimensionar la producció i ser més eficients", valora Judith Viader. Una inversió necessària per seguir alimentant l'èxit d'una empresa amb fam per seguir creixent.