
L'empresa gironina Frit Ravich ha tancat el 2024 amb una facturació de 332 milions d'euros, que suposa un 10% més del que va aconseguir l'any passat. Amb aquests resultats, la marca consolida el seu creixement per sobre dels dos dígits. El principal creixement s'ha registrat als canals d'Impuls, Hostaleria i Exportació. En aquesta última línia de negoci és una de les que hi ha més potencial, ja que s'ha ampliat la cartera de clients en els mercats on ja operava fins ara. Frit Ravich és present a 25 països i preveu créixer a Europa, l'Àfrica i l'Orient Mitjà. Amb aquestes dades l'empresa gironina manté el full de ruta per assolir els 600 milions de facturació de cara al 2030.
El creixement de Frit Ravich d'aquest 2024 prové del bon desenvolupament de les marques pròpies i de les referències de les principals marques de snacks que distribueix. En l'últim any, l'empresa ha venut 285 milions de productes, mentre que l'any passat es va quedar en els 261 milions. Un increment que ha permès tancar el 2024 amb bones xifres de facturació.
Frit Ravich assegura que les constants innovacions en el producte han ajudat a mantenir aquest volum de vendes al llarg de l'any
Les principals marques pròpies: Caseras, Premium, Top Corn, Cocteleo i les noves Real Bites han registrat un bon comportament en vendes al llarg de tot l'any. L'empresa assegura que les constants innovacions en el producte han ajudat a mantenir aquest volum de vendes al llarg de l'any. Això fa que actualment comptin amb una cartera de més de 1.000 referències pròpies. Real Bites són les primeres xips fornejades de l'empresa que tenen la farina de llenties com a base i s'han llançat al mercat en tres sabors diferents.
Per altra banda, Frit Ravich ha incrementat un 28% les inversions, arribant als 7 milions d'euros en tot l'any. Es tracta de millores per incrementar la capacitat tecnològica i en la digitalització. En l'últim exercici s'ha acabat la inversió per augmentar la capacitat de les crispeteres on la marca Top Corn es manté com a referent amb una quota de mercat del 43%.
Al llarg del 2025 es preveu que les inversions es mantinguin per reforçar i ampliar la capacitat productiva i logística de l'empresa, amb seu a Maçanet de la Selva (Selva). A més, es mantindran les inversions en sostenibilitat per reforçar l'eficiència energètica de la planta i dels processos que segueixen.
Frit Ravich té una plantilla de 1.200 treballadors repartits entre la seu central i les 38 delegacions comercials. En l'últim any s'han incorporat 103 persones i s'han fet 87 promocions internes.