Fundació Naturgy ha transformat en un esdeveniment telemàtic i interactiu el II Certamen Tecnològic Efigy, que enguany no es podrà fer de forma presencial per l’emergència sanitària per la covid-19. Segons informen en un comunicat, prop de 400 alumnes de 30 centres educatius estan cridats a participar en aquesta nova edició de la competició, que culminarà amb una gala retransmesa per streaming i presentada pel divulgador científic Luis Quevedo.
L'objectiu del certamen és resoldre un repte que contribueixi a la millora del planeta a través de l’eficiència energètica. Durant el curs, un total de 65 grups d’alumnes de 3r i 4t d’ESO han treballat els projectes amb els seus professors, i ara han de preparar els vídeos de presentació per què puguin ser valorats. Els estudiants procedeixen d’una trentena de centres educatius d’11 comunitats autònomes: Catalunya, l’Aragó, Astúries, Castella-La Manxa, Castella i Lleó, Comunitat de Madrid, País Valencià, Illes Baleares, Illes Canàries, La Rioja i Navarra.
Coronado: "Els estudiants demostraran, no només les seves competències en tot allò relatiu a les matèries STEM, sinó també les seves habilitats tecnològiques en un entorn cada cop més digitalitzat”
La recta final del certamen d’enguany se substituirà per la presentació dels projectes tecnològics finalistes en format audiovisual i per un acte que es realitzarà via streaming el proper dia 21 de maig. En aquest esdeveniment final, estaran connectats els grups semifinalistes, representants de la Fundació i els membres del jurat, que podran interpel·lar els alumnes per què completin les explicacions exposades en els vídeos dels projectes.
“Davant de la situació que estem vivint, hem replantejat totalment la recta final d’aqueta iniciativa, com a reconeixement al temps i l’esforç que molts alumnes han dedicat durant el curs a desenvolupar els seus projectes”, explica María Eugenia Coronado, directora general de Fundació Naturgy. “Estem convençuts que els estudiants demostraran, no només les seves competències en tot allò relatiu a les matèries STEM, sinó també les seves habilitats tecnològiques en un entorn cada cop més digitalitzat”, afirma Coronado.
La Fundació ha millorat l’import econòmic dels premis per incentivar la participació a la gran final “perquè entenem que la situació de confinament suposa un repte afegit per als alumnes”, afegeix Coronado.