Conéixer les ràtios d'ocupació en temps real, aprofitar les dades compartides per llançar prediccions o augmentar l'eficiència en la presa de decisions són elements que ja formen part del nou model d'innovació turística liderat pels destins intel·ligents. La indústria està transformant-se amb passes de gegant gràcies a l'aplicació de tecnologies com big data, l'intel·ligència artificial, cloud o data spaces amb la finalitat de donar resposta a les exigències d'un turista connectat que utilitza els serveis digitals a l'hora de viatjar a més d'optimitzar l'experiència del viatger amb eines que ajuden en la presa de decisions estratègiques i en temps real.
La digitalització torna a ser un dels pilars que s'abordarà en TIS - Tourism Innovation Summit 2022, la cimera internacional d'innovació turística i tecnològica organitzada per Nebext que reunirà més de 6.000 professionals i 400 experts nacionals i internacionals del sector del 2 al 4 novembre a Sevilla. És el cas d'experts com Marion Mesnage, de Amadeus, i Miguel Flecha, travel & Hospitality industry lead a Europa de Accenture, els qui analitzaran com les dades estan transformant la indústria turística.
TIS-Tourism Innovation Summit 2022 es celebrarà al Palau de Congressos i Exposicions de Sevilla sota el lema “New horizons for tourism tech”. La cimera analitzarà com la indústria turística està fent la transició cap a un entorn més digital, innovador, i compromés amb la descarbonització, així com amb el medi ambient.
A més, diversos projectes europeus relacionats amb les dades com GAIA-X, promogut per la Secretaria d'Estat de Turisme i la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, o DATES, seran presents per a definir el futur i un marc d'actuació sobre fluxos turístics.
Antonio Muñoz, alcalde de Sevilla, ha assenyalat que aquesta tercera edició confirma la consolidació del summit i els primers passos per a crear una gran plataforma d'inversió a la ciutat d'empreses vinculades a la innovació, la tecnologia i el turisme. "El TIS forma part de l'estratègia posada en marxa per Sevilla per a confirmar a Sevilla no sols com una capital turística, sinó com un destí per a invertir que compta amb un ecosistema empresarial ampli i divers i capacitat d'atracció per ser un referent en el sector de la innovació i la transformació digital".