• Empresa
  • Gaddex, la revolució de l''afterwork'

Gaddex, la revolució de l''afterwork'

La plataforma catalana que contribueix a la socialització entre companys de feina mitjançant activitats diferents

L'equip de Gaddex | Cedida
L'equip de Gaddex | Cedida
Barcelona
02 de Novembre de 2021

El món empresarial està en constant moviment. Les innovacions ja eren quelcom normal abans de la pandèmia, però la covid-19 ha fet que els processos s'acceleressin i nous recursos com el teletreball passessin de ser un projecte de futur a una realitat tangible. Evidentment, però, amb totes aquestes innovacions també han sorgit problemes i carències que estaven enquistades en la societat i s'han reviscut després de la crisi. Una d'elles és la falta d'integració personal i social dins de les empreses, és a dir, el mític afterwork que de vegades acaba per oblidar-se en un calaix. Gaddex és una empresa catalana que va obrir les portes el maig del 2020 per trobar una solució a aquesta necessitat de socialitzar amb els companys de feina amb una plataforma dedicada a crear plans disruptius per a treballadors de les companyies.

 

“El teletreball fa accelerar la nostra feina. Al final quan treballes a l’oficina pots quedar per fer un cafè, però des de casa és més complicat”, explica Alejandro Paloma, fundador de Gaddex. L’objectiu de la plataforma és ajuntar als membres d’una empresa i donar-los l’espai per poder crear plans divertits i diferents entre ells: “Moltes de les reunions de presentació del projecte van ser tot un èxit, ja que les empreses estaven preocupades per la integració dels seus treballadors” afegeix el fundador. Així doncs, la companyia proporciona l’espai per fer plans, però també té una secció de suggerències on ells mateixos proposen activitats per fer en grup.

Tot i que van començar a dissenyar la plataforma des d’un servei extern, van descobrir que era un procés lent i van decidir contractar el seu propi CTO, Víctor Vicente, que posteriorment va passar a ser soci de la companyia. Així doncs, l’abril del 2021 van aconseguir treure la seva plataforma dissenyada des de la mateixa startup. Però com funciona realment Gaddex? Doncs bé, els empleats d’una empresa es creen el seu perfil a l’aplicació i des del minut del registre poden entrar a participar en activitats ja proposades o inclòs proposar-ne de noves: “És una eina molt útil per aconseguir crear vincles, sobretot quan ets nou dins de l’empresa”, explica Paloma. A més, la mateixa plataforma no fa diferències entre sectors o àrees de treball, el que fa que qualsevol persona d’una empresa, sense importar el seu càrrec o departament es pugui posar en contacte amb d’altres.

 

Paloma: “Les empreses paguen segons el nombre d’usuaris que tenen”

Pel que fa al seu model de negoci, Gaddex treballa amb subscripcions mensuals. “Les empreses paguen segons el nombre d’usuaris que tenen”, recorda el fundador de la companyia. D’aquesta manera, les companyies que trien treballar amb la startup catalana es fan càrrec del seu preu i, per tant, no recau en els treballadors. Aquest model va començar amb una prova pilot de dues empreses, però ara mateix ja en té mitja dotzena de contractades i d’altres en procés de contractació, el que fa que Paloma reconegui que molts departaments de recursos humans “creuen en l’eficàcia del projecte”.

Destinat a empreses grans

En un principi, la startup va començar a tancar acords i presentar el seu producte a empreses d’entre 80 i 100 treballadors, perquè tal com explica el fundador “eren més fàcils de gestionar”. Però, realment el seu públic objectiu i el target en el que volen centrar-se són les empreses de més de 100 empleats, ja que “és més difícil socialitzar”, descriu Paloma. En aquest sentit, el fundador de Gaddex descriu que les empreses grans tenen molta rotació i això implica que hi ha poc temps per avituallar-se i socialitzar amb els companys de feina. A part, les companyies de més d’un centenar de treballadors són les millors candidates a l’èxit de la startups perquè tal com diu Paloma: “És menys probable que es coneguin tots”.

Paloma: “Nosaltres a Gaddex fem servir la nostra plataforma i se’ns fa més senzill poder trobar moments per a gaudir com a empresa”

L’altre possible client de Gaddex són els grups empresarials, ja que tenen diferents empreses que es dediquen a coses molt diferents i no tenen relació entre elles: “Hem parlat amb alguns grups empresarials que volen utilitzar Gaddex per a unir els treballadors de les diferents companyies”, explica el fundador. I és que la plataforma suggereix plans d’entre setmana diferents, coses a fer durant el teu dia a dia amb els teus companys de feina, més enllà de fer un cafè. “Nosaltres a Gaddex fem servir la nostra plataforma i se’ns fa més senzill poder trobar moments per a gaudir com a empresa”, resumeix el fundador.

Augmentar el sentiment de pertinència

Un dels principals canvis en la mentalitat de la societat d’avui dia és el poc sentiment d’entrega que tenen els treballadors de les empreses, és a dir, fa uns anys quan entraves en una empresa era per quedar-t’hi la resta de la teva vida i ara hi ha moltes altres coses a tenir en compte: “El món està canviant i moltes persones ja han decidit que el salari emocional també és molt important per seguir en una companyia”, recorda Paloma. Seguint aquesta mateixa línia, Gaddex aconsegueix ajuntar als treballadors fora de l’oficina per acabar compartint els objectius i la passió per a l’empresa, ja que “moltes vegades als treballadors els falta motivació més enllà dels diners per seguir a l’empresa”, diu el fundador de la startup.

Gaddex sorgeix per resoldre la necessitat de seguir en contacte amb els companys de feina després de treballar. Compartir idees, projectes i inquietuds entre treballadors es pot convertir en un problema, sobretot quan els models empresarials es mouen cap al teletreball i l’aïllament. La comoditat i el sentiment d’identitat van molt lligats a la relació entre treballadors i això pot suposar un canvi en les dinàmiques de l’empresa, perquè tal com recorda Paloma: “Marxar d’una companyia no hauria d’estar vinculat a no sentir-se proper als objectius d’aquesta”.