• Empresa
  • Gaes bat rècord de facturació i supera els 200 milions d'euros

Gaes bat rècord de facturació i supera els 200 milions d'euros

L'empresa de correcció auditiva desembarca a Mèxic i Colòmbia i es consolida com a líder al sector al món

El director general conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó
El director general conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó
Europa Press
30 de Gener de 2017
Act. 30 de Gener de 2017
L'empresa de correcció auditiva Gaes ha facturat 201,9 milions d'euros el 2016, un 5,8% més que el 2015 i la xifra més elevada des de la seva fundació el 1949, ha anunciat aquest dilluns el director general i conseller delegat de la companyia, Antonio Gassó, que ha destacat l'entrada a Colòmbia el 2016 i a Mèxic aquest 2017.

Gassó ha qualificat el 2016 d'any històric i ha afirmat que aquestes xifres situen Gaes com a "líder en el sector auditiu a Espanya i una de les primeres cadenes mundials en distribució d'audiòfons".

La firma està actualment present en nou països -Espanya, Andorra, Portugal, Argentina, Xile, Panamà, Equador, Colòmbia i Mèxic- i té uns 600 centres auditius, 1.782 treballadors (el 90% amb contracte indefinit i el 70% dones) i més de 736.500 clients; el mercat internacional té un pes del 13% en la facturació.

Colòmbia ha començat amb tres botigues i la previsió és arribar a les 10 en tres anys amb una inversió de dos milions d'euros, mentre que a Mèxic s'està muntant l'estructura i també hi ha un objectiu de 10 botigues.

En canvi, Gaes va sortir de Turquia el 2016 per la seva situació social i de seguretat complexa, segons Gassó: "No era un país estratègic. Hem tingut l'oportunitat de desinvertir i focalitzar-nos en altres mercats més interessants" amb el focus posat a Llatinoamèrica; eren unes 10 botigues que ha comprat una empresa local del sector, mantenint la feina.

El 95% de les botigues de Gaes són pròpies i un 5% franquícies, i la companyia té un pressupost de més de 15 milions d'euros entre 2015 i 2018 per actualitzar els seus centres, i inverteix més d'un milió d'euros anuals en R D, ja que fabrica els seus propis audiòfons amb la marca Microson, dels quals exporta el 30%.

Pla 2020 i soci minoritari
Gaes està impulsant un pla estratègic fins al 2020 amb el qual preveu arribar a 12 països, arribar a una facturació d'entre 230 i 250 milions d'euros i tenir unes 720 o 750 botigues a tot el món -entre 220 i 250 a l'estranger, enfront de les 80 actuals-.

També està buscant un soci minoritari "que s'ajusti als valors i cultura de la companyia per accelerar el creixement", i mantingui el control per part dels actuals accionistes de la companyia familiar creada per Juan Gassó i José María Espoy.

"És un procés lent que requerirà temps; està en fase embrionària i no hi ha data", ha apuntat, i ha indicat que no cal aconseguir el soci minoritari per tirar endavant el pla estratègic 2020.