• Empresa
  • Gaes torna a Mèxic i invertirà dos milions d'euros en obertures

Gaes torna a Mèxic i invertirà dos milions d'euros en obertures

La companyia centra el seu creixement internacional a Llatinoamèrica

El director general i conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó
El director general i conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó
Europa Press
Barcelona
29 de Novembre de 2017
Act. 29 de Novembre de 2017

La companyia de correcció auditiva Gaes ha tornat a Mèxic, on ja ha obert dos centres a Ciutat de Mèxic i on preveu invertir dos milions d'euros en l'obertura de nou locals més en un termini d'un any i mig.

Així ho ha explicat en una entrevista el director general i conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, que ha recordat que la companyia ja va desembarcar a Mèxic el 2003, si bé va decidir abandonar el país el 2009.

"Vam aprendre'n molt llavors. Ara hem preferit no anar de la mà d'una joint venture, sinó amb una implantació 100% Gaes per tenir més flexibilitat i controlar millor el negoci", ha assegurat.

Per la seva densitat de població i l'afinitat cultural, Llatinoamèrica s'ha convertit en el focus principal de creixement per a la companyia, que també és present a l'Argentina, Xile, l'Equador, Panamà, Colòmbia i ara Mèxic, comptant amb un total de 58 establiments i 245 treballadors.

De fet, Colòmbia és un altre dels països de creixement, atès que Gaes ja compta en aquest mercat amb tres centres operatius i té la previsió que aviat es converteixin en cinc, principalment en emplaçaments com Bogotà, Medellín i Cali.

"També estem estudiant mercats potencials com el Perú, el Brasil i Costa Rica", ha sostingut Gassó, que ha afegit que la companyia, que va entrar a Llatinoamèrica el 1998 amb el seu primer centre a Xile, està valorant l'adquisició d'una empresa local al Perú.

De moment, la companyia de correcció auditiva, fundada el 1949 i amb presència també a Espanya, Portugal i Andorra, no es planteja fer el salt a nous mercats europeus: "Som un dels principals líders del sector a Llatinoamèrica, una posició de domini que a Europa ens seria difícil d'aconseguir".

De fet, Gaes comptava amb una presència de deu centres a Turquia fins fa aproximadament un any, quan va decidir vendre els seus locals al fabricador Oticon a causa dels problemes d'inseguretat i estabilitat del país.

Per volum i anys de presència, Espanya segueix sent el principal mercat de Gaes, concentrant prop de 500 dels 600 centres que té la companyia -80 se situen a Catalunya- i representant el 80% de la facturació: "En els propers cinc anys preveiem que la presència internacional augmenti i suposi el 35% del volum total".

Entrada d'un soci minoritari

Per accelerar aquest creixement internacional, Gaes, que compta amb una plantilla total de 1.846 treballadors, estudia l'entrada d'un soci minoritari, i manté el seu objectiu per al 2020 d'estar present en 12 països, facturar entre 230 i 250 milions d'euros i comptar amb 750 establiments.

"Anem pas a pas", ha dit Gassó, i és que Gaes va tancar l'exercici 2016 amb una facturació rècord de 201,9 milions d'euros, un 5,8% més respecte a l'exercici anterior, i les previsions per aquest 2017 són créixer per sobre d'entre un 3% i un 4%.