La companyia, que actualment és present a Espanya, Portugal, Turquia, Xile, l'Argentina i l'Equador, vol focalitzar a Llatinoamèrica el seu pla d'expansió exterior, que durà a terme bé a través de l'obertura de botigues pròpies o d'alguna adquisició, com ja va fer l'any passat amb l'equatoriana Audiovital.
En qualsevol cas, el conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, assegura que el creixement que experimenti la firma serà "sostenible" i "prudent", perquè la marca és "sinònim de qualitat, professionalitat i de fer bé les coses".
Fundada el 1949 per José María Espoy i Juan Gassó, Gaes és una empresa de capital cent per cent familiar que compta amb una xarxa de 600 centres auditius, 500 d'ells a Espanya i un centenar a l'estranger, i una plantilla d'uns 1.600 treballadors.
Gaes preveu tancar aquest any amb una facturació de 187 milions d'euros, entre un 6 i un 7% més que el 2013, una xifra que espera incrementar en el mateix percentatge el 2015.
Encara que ja fa anys que Gaes opera en els mercats internacionals, el negoci exterior del grup representa a dia d'avui únicament el 15% de la facturació. Amb la seva aposta per l'arribada a nous mercats i el seu reforçament als països en els quals ja és present, Gaes vol donar la volta a aquesta situació i aconseguir que en un termini d'uns cinc anys el negoci exterior suposi el 30% de la seva xifra de negoci. En aquest sentit, la companyia vol augmentar en un 50% la seva xarxa d'establiments a l'estranger, passant del centenar actual a uns 150.
Antonio Gassó afirma que la prioritat d'expansió és Llatinoamèrica, encara que l'empresa no vol tancar la porta a d'altres alternatives. "No descartem opcions en altres països, però el món és molt gran i és important estar focalitzats", adverteix.
Més enllà dels mercats exteriors, Gaes també vol afermar la seva presència a Espanya, on té botigues a totes les ciutats de més de 40.000 habitants i on preveu seguir obrint entre 15 i 30 centres anuals.
Gaes, que controla tota la cadena de valor del producte, des del seu desenvolupament i fabricació fins a la seva comercialització, ven uns 200.000 audiòfons a l'any i compta amb més de 500.000 clients a tot el món.
Gassó és conscient que Gaes té un posicionament "privilegiat" i remarca que l'objectiu és seguir invertint en marca, en qualitat del servei i en recerca i desenvolupament (R D), una àrea que considera prioritària i a la qual només l'últim any ha destinat més de 850.000 euros.
Precisament, la patronal Foment del Treball ha atorgat aquesta setmana a Gaes un dels premis Carlos Ferrer Salat per la seva clara aposta per la innovació i la tecnologia en la seva pròpia línia de productes, que exporta a 40 països. El departament d'R D de Gaes està format per un equip d'una vintena de professionals, que dissenyen i desenvolupen solucions per crear cada vegada dispositius més petits i de més qualitat.
Antonio Gassó explica, en aquest sentit, que cada vegada existeix una actitud menys reticent a l'ús d'audiòfons, que ja no és vist com un article obsolet, sinó "atractiu, modern i de disseny" i que reporta, a més, qualitat de vida. "S'està perdent l'estigma a portar aquest producte a l'orella", apunta Gassó, que celebra que aquest "canvi cultural" hagi possibilitat que cada vegada gent més jove estigui disposada a portar un dispositiu que, segons la seva opinió, "no és un luxe, sinó una necessitat".