Segons un informe de DFC Intelligence, gairebé el 40% de la població mundial juga a videojocs. Aquesta xifra significa que són més de tres bilions de persones les que formen part del sector gaming. Es tracta d'una indústria que s’ha beneficiat directament dels avenços en tecnologia que s’han produït darrerament i, per tant, disposa d’uns dispositius que a banda de connectar usuaris de diferents parts del món, també ofereixen un realisme cada vegada més acurat. Després de passar per la realitat virtual, la realitat augmentada i el reconeixement facial, ha arribat un punt on molta gent es qüestiona quin serà el pròxim avenç. I el sector del gaming ho té molt clar: l’atracció deltalent.
És per aquest motiu que cada vegada més empreses de la indústria dels videojocs es desplacen als hubs de talent més importants del món i, la capital catalana, n’és un. “Barcelona ha esdevingut un hub internacional en l’àmbit dels videojocs impressionant, si no som el número u a escala europea, estem a punt de ser-ho”, ha explicat a VIA EmpresaJesús Bosch, director general a Espanya de Product Madness. La companyia, que va decidir ubicar un nou centre de desenvolupament creatiu a Barcelona l’any passat, recentment ha llogat les seves noves oficines de 1.200 metres quadrats a la Via Laietana. L'operació s'ha realitzat amb l'assessorament de la consultora immobiliària Forcadell.
Bosch: “Barcelona ha esdevingut un hub internacional en l’àmbit dels videojocs impressionant, si no som el número u a escala europea, estem a punt de ser-ho”
Product Madness és un referent internacional del sector del gaming especialitzat en el desenvolupament de videojocs per a mòbil que té l’objectiu d’entretenir milions d’usuaris arreu del món. A més de Barcelona, disposa de sis seus arreu del món, que reuneixen un equip total de 800 persones: els Estats Units, Canadà, Israel, Anglaterra, Polònia i Ucraïna.
Barcelona: “Un pol d’atracció de talent”
La firma ha apostat recentment per Barcelona perquè es tracta “d’un pol d’atracció de talent”. “És molt fàcil convèncer la gent per venir a viure aquí, a ningú li sap greu mudar-se a Barcelona”, ha comentat Bosch, qui ha afegit que “el talent que hi ha a la ciutat és impressionant, no només a les universitats, sinó també per la gran quantitat que ve de fora”.
El director ha detallat que les noves oficines suposen “un espai molt gran on combinarem zones de treball flexible i d’entreteniment”, ja que des de la companyia aposten per “evitar replicar les típiques oficines gegants que estan buides, i crear un espai on la gent pugui connectar els uns amb els altres i tenir un espai de trobada pels diferents equips de treball”. Es tracta d’una estratègia destinada no només a atraure talent, sinó també a retenir-lo en un espai atractiu ubicat en una ciutat “on hi ha molta vida i està plena de possibilitats”.
Clima, gastronomia i edificis
“Les empreses del sector del gaming necessiten una ciutat cosmopolita com Barcelona, que a més de bon clima i bona gastronomia, té una alta capacitat d'atracció i retenció de talent”, ha apuntat a VIA EmpresaManel de Bes, director del Departament d’oficines de Forcadell, qui, a més, destaca el bon posicionament del parc d'oficines de Barcelona en el marc europeu, "amb d’edificis moderns i sostenibles, que tenen serveis molt atractius per a les empreses, com gimnasos o espais orientats al networking". Aquests són diversos motius pels quals a la capital catalana, entre totes les empreses de la indústria dels videojocs, hi ha un total de 40.000 metres quadrats d'oficines contractats on hi treballen més de 4.000 persones. Es tracta d’una xifra molt significativa: representa el 50% del pes d'aquest sector a l’Estat.
Entre totes les empreses del sector, hi ha un total de 40.000 metres quadrats d'oficines contractats a Barcelona, la qual cosa suposa un 50% del pes d'aquest sector a l’Estat
L’evolució de les empreses de videojocs està evolucionant a gran velocitat, no només en l’esfera tecnològica sinó també en l’econòmica. “En els últims cinc anys, el volum de negoci de la indústria gaming ha passat dels 320 milions d’euros als 553 milions, fet que suposa un creixement del 70%” ha detallat de Bes, qui ha afegit que, pels pròxims cinc anys “es preveu un creixement de la facturació d’un 8% a escala europea”.
A l'hora d'escollir la millor ubicació per a les seves oficines, segons apunta de Bes, "algunes empreses estan optant per ubicar-se al centre de la ciutat, en edificis cèntrics, per aportar als seus treballadors una major varietat de serveis", com és el cas de Product Madness, "però també hi ha un perfil, majoritàriament les empreses més grans, que opten per traslladar-se al 22@ i muntar el seu propi campus, crear un microcosmos dins de la companyia".