• Empresa
  • Ja gastem 1 de cada 4 euros a Mercadona

Ja gastem 1 de cada 4 euros a Mercadona

Gairebé 9 de cada 10 llars espanyoles han comprat almenys un cop el 2017 als supermercats de Juan Roig

Una treballadora de la botiga Mercadona al Mercat de Sant Adrià
Una treballadora de la botiga Mercadona al Mercat de Sant Adrià
Redacció VIA Empresa
Barcelona
09 de Febrer de 2018

Mercadona reforça el seu lideratge al capdavant de la distribució espanyola, després d'aconseguir el 24,1% del mercat el 2017, la qual cosa suposa guanyar 1,2 punts més de quota, davant l'embranzida de Lidl i dels supermercats regionals, segons l'informe Balanç de la distribució i el Gran Consum 2017 de Kantar Worldpanel.

 

En concret, nou de cada deu llars espanyoles han comprat algun producte almenys una vegada durant 2017 en els supermercats de la firma de Juan Roig, que concentra el 20% de la venda de frescs que es venen a Espanya.

 

El director del sector de retail de Kantar, Florencio García, ha assenyalat que Mercadona i Lidl continuen amb "el procés de renovació de les seves botigues i aposten per liderar noves tendències per ser el referent en el cap del consumidor".

"Mercadona està renovant les seves botigues per tornar a estar de moda", ha recalcat García, que ha assenyalat que l'empresa de Roig és líder també de la venda online a l'espera del llançament del nou ecommerce de l'ensenya que està previst per a aquest exercici.

A Mercadona la segueix en la classificació Carrefour, amb una quota de mercat del 8,7%, la qual cosa suposa un 0,2% més que l'any passat i li permet consolidar la segona plaça, gràcies al pes guanyat per l'adquisició d'hipermercats al Grup Eroski.

El Grup Dia se situa a la tercera plaça amb el 8,2% de la quota de mercat, per la qual cosa cau un 0,3% en sofrir l'impacte de la major competència en el seu model més clàssic de tenda, encara que creix en els formats de la Plaza (0,6%) i Clarel (2,2%), una caiguda similar la registra el Grup Eroski, que torna a perdre quota i se situa amb el 5,6% del mercat.

Per la seva banda, la cadena de supemercados Lidl continua creixent en la distribució espanyola després de pujar dues dècimes i aconseguir el 4,3% de quota del mercat, impulsada per la seva aposta per créixer en totes les tendències del mercat.

D'aquesta forma, més de tres milions de persones han adquirit tèxtil en Lidl durant l'any passat, més de 700.000 han comprat productes ecològics i biològics, a més de l'aposta ferma de la companyia alemanya per la democratització de preus en diverses categories com les cremes i els productes gourmet.

Auchan, amb Simply i Alcampo, cau un 0,1% fins a aconseguir el 3,5% de quota comprat i aposta per la proximitat i les marques per salvar la caiguda dels hipermercats.

Per la seva banda, els supermercats regionals creixen un 0,3% en 2017, fins a aconseguir l'11,4% del mercat, la qual cosa els permet seguir guanyant posicions i confirmar-se com una alternativa al consumidor en oferir productes frescos de qualitat, proximitat i marques de fabricant.