• Empresa
  • Què és la generació alfa? Un canvi revolucionari

Què és la generació alfa? Un canvi revolucionari

La primera generació completament digital, exigent i conscienciada

Generació alfa, més exigents que els Z | iStock
Generació alfa, més exigents que els Z | iStock
experta en digital branding
Barcelona
14 de Setembre de 2021

La generació nascuda entre el 2010 i el 2025, que precedeix a la denominada generació Z (1996 -2010), comença a ser de gran interès per a les marques, per als sociòlegs i per als líders de països i centres de poder. La generació alfa ha estat denominada com a tal: alfa; la primera lletra de l'alfabet grec, per tractar-se de la primera generació del S.XXI cridada a fer un canvi revolucionari, potser sense precedents en comparació a generacions anteriors. Podem estar enfront d'una generació detonadora de canvis d'alt impacte en les macro tendències actuals.

 

Es tracta de la primera generació 100% nascuda en l'era digital. Són avui pre-adolescents, fills dels millennials, nascuts entre 1981 i 1996, que han tingut accés a un nivell educatiu de qualitat, digital i híbrid, superior a qualsevol altra generació. Es consideren persones crítiques, amb poder de decisió. L'activisme el perceben i viuen no com una etiqueta social sinó com una manera de ser. En el seu ADN s'han imprès els missatges i les maneres de Greta Thumberg. Se'ls albira més participatius i responsables. Són cridats a generar de forma definitiva el canvi que esperem de moltes marques i empreses la seva manera de fer. Aquesta generació exigirà a empreses i institucions amb major duresa que la creativa generació Z:

-       Major responsabilitat

 

-       Compromís

-       Ètica

-       Transparència

-       Ésser un garant de respecte al medi ambient i a les persones.

La seva manera de pensar és diferent de la nostra. Han nascut en un moment on els dispositius són contínuament més intel·ligents pels avanços en machine learning i la intel·ligència artificial i aprenen amb aquests dispositius a una velocitat superior. Internet és ubic, està omnipresent en el món de la generació alfa. Cert és que s'enfronten també a altres trastorns, com el dèficit d'atenció i/o el cansament provocat per un ús excessiu de tecnologies. El seu món digital, híbrid, té una altra narrativa, i ells i elles, els alfa, s'expressen de manera diferent.

La seva manera de pensar és diferent de la nostra

Els alfa treballaran en un món laboral marcat per la robòtica i la intel·ligència artificial. I els professionals que s'especialitzin en camps on la robòtica no hagi automatitzat processos productius o no aporti valor, seran els més valorats.

Els alfa vindran a consolidar models d'empreses i ciutats que avui semblen una tendència o una moda:

-       Plataformes P2P per a l'activisme per a donar suport a comunitats i a causes

-       Comunitats digitals, apps per a cites, per a conèixer a persones

-       Ciutats sense cotxes

-       Art NFT, art digital

-       Moneda virtual, criptomonedes

-       Pop-up activisme, un activisme organitzat com si es tractés d'una botiga pop-up

-       Videojocs inclusius

-       Metaversos, un univers virtual més enllà del món real, vinculat a aquest. Un espai on comunicar-se, treballar, jugar... Realitat virtual, realitat augmentada evolucionades que podran determinar un canvi en els nostres comportaments com el viscut amb el del mòbil i internet.