La Generalitat injectarà 4,5 milions d'euros a Circuits de Catalunya a través d'una ampliació de capital de l'empresa pública Avançsa per garantir l'estabilitat financera de la companyia. Segons ha explicat a Europa Press el secretari d'empresa i Competitivitat de la Generalitat, Joan Aregio, el consell d'administració d'Avançsa va decidir a l'abril iniciar el tràmit de l'ampliació de capital, però que està pendent de l'aprovació del Govern una vegada estigui constituït.
Després d'aquesta ampliació de capital, Avançsa passarà a tenir una participació a Circuits de Catalunya del 26,4%, davant del 24% que té actualment. Circuits de Catalunya és la societat que gestiona i explota el Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló (Barcelona), i té la Generalitat com a primer accionista amb un 76,4% del capital -inclou la participació d'Avançsa-, seguit del RACC amb un 15,7% i l'ajuntament de Montmeló amb un 7,9%.
La Generalitat ja va realitzar dues ampliacions de capital a Circuits de Catalunya a través d'Avançsa el 2015 i el 2016, de 2,5 i 7,5 milions d'euros, respectivament.
Una dècada en nombres vermells
Circuits de Catalunya arrossega pèrdues des de fa nou anys, encara que en l'últim exercici els números vermells s'han reduït en un 30%, i els ingressos s'han incrementat en un 8%, segons han avançat a Europa Press fonts de la companyia, que està a l'espera de l'informe d'auditoria per publicar els comptes del 2017.
En concret, el resultat de l'any passat se situa al voltant dels 7,5 milions d'euros de pèrdues, enfront dels 10,8 milions del 2016 i també millor que la xifra del 2015, quan es van situar en els 8,4 milions, i s'aproxima al resultat del 2014, de 7,2 milions d'euros negatius.
Aportacions públiques
El Circuit de Catalunya-Barcelona rep uns set milions d'euros de la taxa turística, mentre que la Diputació de Barcelona aporta dos milions i l'Ajuntament de Barcelona ha compromès altres set milions fins al 2019.
Durant el mandat de Xavier Trias, l'aportació del consistori barceloní era de quatre milions anuals, però el govern d'Ada Colau va reduir la seva aportació a la meitat amb la intenció d'acabar eliminant-la, encara que l'abril del 2017 va acordar aportar set milions en tres anys: tres milions el 2017, 2,5 milions el 2018 i 1,5 el 2019.
La Generalitat defensa la riquesa que genera per a l'economia catalana acollir competicions de F1 i Moto GP, d'uns 340 milions d'euros, independentment dels comptes del Circuit.