El jugador del FC Barcelona Gerard Piqué aposta pel negoci del futbol fantasy a través de la seva participació com a inversor en l'empresa Sorare, després de tancar una operació d'ampliació de capital de tres milions d'euros aportats pel futbolista català i el fons Cassius Family de l'exvicepresident de Coca-Cola Emmanuel Seuge.
Així ho han anunciat tant la companyia francesa com Gerard Piqué en una roda de premsa virtual. En concret, Piqué ha aclarit en una de les seves intervencions que la seva inversió representa "menys del 50%" de la xifra total de l'ampliació de capital realitzada al costat del fons nord-americà. Arran de l'acord, el futbolista també formarà part del consell de Sorare com a assessor especial, juntament amb els actuals membres: Christian Miele, soci del fons de capital risc e.Ventures, i els cofundadors, Nicolas Julia i Adrien Montfort.
A través de la seva companyia Kosmos, Gerard Piqué és conegut per impulsar noves tendències al món de l'esport, tal com ha demostrat amb la renovació de la Copa Davis de tennis. Per això, el futbolista del Barcelona ha afirmat que veu un "enorme potencial" en el segment dels jocs esportius en aquesta economia digital on l'atenció de les audiències és "l'única moneda realment important".
"Tinc ganes d'ajudar Sorare a expandir els seus acords amb diferents lligues de futbol, clubs i jugadors de tot el món per construir la millor experiència de futbol fantasy que existeixi", ha apuntat.
Per la seva banda, el CEO de Sorare, Nicolas Julia, ha destacat que Piqué és un emprenedor molt actiu que "està redefinint la indústria de l'esport i l'entreteniment". "La seva assessoria estratègica i la seva perspicàcia en els negocis són d'un valor incalculable per a la nostra empresa. Estic molt emocionat que s'uneixi al nostre equip i ens ajudi a impulsar l'afició pel futbol online", ha afegit el responsable de la companyia.
Ara que no és possible que els aficionats assisteixin al camp per la pandèmia, Nicolas Julia ha destacat que és "una oportunitat" perquè clubs i lligues puguin apropar-se més als seus aficionats i arribar a audiències a les quals, d'una altra manera, els resultaria complicat fer-ho. "Aquest segment de llicències de futbol fantasy és una nova font d'ingressos per als clubs", ha afegit.
Una empresa jove a l'alça
Sorare es va fundar el 2018 i el joc es va llançar al desembre del 2019. En el seu primer any, ha aconseguit incorporar a la seva plataforma de targetes digitals de jugadors més de 100 clubs de 10 països diferents. Alguns dels històrics equips de la Champions League del 2020 han llançat les seves targetes digitals en el joc aquest any, com el Bayern de Munich, el Porto, el Paris Saint-Germain o la Juventus de Torí.
A ells s'hi ha unit el recent "fitxatge" del Reial Madrid com un altre dels grans clubs amb llicència oficial, que, juntament amb el Betis, l'Atlètic de Madrid i el València CF són els representants de la lliga espanyola a la plataforma online.
El passat mes de novembre la companyia va aconseguir 1,2 milions d'euros en vendes, segons Julia. A més, va afirmar que les vendes anuals rondarien els set milions d'euros a l'inici del nou any, especificant que, en ser un empresa amb amb prou feines un any de vida, no té dades oficials en aquest apartat.
Tecnologia blockchain
Així mateix, l'objectiu de Sorare és portar l'experiència que hi ha hagut durant dècades de col·lecció i intercanvi de croms físics al món online. La companyia està creant "tot un univers de jocs amb targetes digitals on les persones poden expressar la seva afinitat amb un club o amb un jugador, construir identitats i relacions amb ells".
Les targetes de Sorare funcionen mitjançant un sistema de llicències i s'emeten en edicions limitades gràcies a la tecnologia blockchain, que permet oferir un "alt nivell de confiança i seguretat" per a clubs i aficionats.
El mercat potencial actual de Sorare es troba en la intersecció entre futbol fantasy i els cromos i marxandatge físic, que s'estima en 5.400 milions de dòlars (4.401 milions d'euros) i 18.600 milions de dòlars (15.158 milions d'euros) al món, respectivament. Després d'haver aconseguit més de 50.000 usuaris el 2020, Sorare espera triplicar aquestes xifres el proper any.