Globalia avança en la seva reestructuració profunda. Després de vendre la seva aerolínia, Air Europa, al Grup IAG -propietari d'Iberia i Vueling, entre altres-, ha acordat amb Barceló fusionar les seves agències de viatges. Així naixerà un nou gegant turístic a Mallorca, una empresa amb una xifra de negoci d'uns 3.700 milions d'euros, 6.000 treballadors i més de 1.500 punts de venda.
Precisament a les oficines s'han referit les dues empreses després de signar l'acord: asseguren que no en tancaran cap. El nou grup estarà participat al 50% per cada companyia i mantindrà les marques d'Halcón Viajes, B the Travel Brand i tota la resta d'agències minoristes i majoristes incloses en l'operació: Catai, Rhodasol, Bedtoyou, BCD Travels i BCD Meetings&Events per part de Barceló, i Viajes Ecuador, Geomoon, Travelplan, Welcome, Globalia Meetings &Events, Globalia Corporate Travel i Globalia Autocars per part de l'empresa dirigida per Javier Hidalgo.
La fusió està ara pendent de l'aprovació de les autoritats de competència. El CEO de Globalia i el president de Barceló, Simón Pedro Barceló, han tancat l'acord, que es va anunciar divendres. Tot i les primeres informacions de l'operació, encara se'n desconeixen els detalls. Les empreses ja col·laboren en una UTE, Mundosenior, que es va crear per concursar als viatges de la tercera edat de l'Imserso.
La vocació del nou grup, segons els responsables de Barceló i Globalia és crear una empresa líder a l'Estat espanyol en aquest sector, una "assignatura pendent" del turisme.