La plataforma Glovo invertirà 50 milions d'euros en els propers 12 mesos per accelerar la seva expansió a l'Àfrica, una xifra que se sumarà als 25 milions invertits fins ara al continent. Glovo preveu ampliar operacions a Ghana i entrar a Tunísia a l'octubre, arribant així a uns 6,5 milions de persones.
Per ara, la companyia està disponible a una quarantena de ciutats del Marroc, Uganda, Kènia, Costa d'Ivori, Ghana i Nigèria. Té més de 300.000 usuaris i 8.000 restaurants col·laboradors a l'Àfrica. L'empresa està present actualment a 23 països d'arreu del món, i l'Àfrica en representa el 30%. Glovo preveu "doblar" els seus treballadors al continent i haver contractat 200 nous professionals a finals del 2022.
Tot i així, la startup no ha concretat com seran aquestes contractacions. A l'Estat espanyol, els treballadors de Glovo i els representants sindicals reclamen contractes directes amb l'empresa, en lloc d'operar com a autònoms o a través d'empreses de treball temporal. De fet, la nova Llei Rider obliga des de fa menys d'un mes a les plataformes digitals a prescindir dels "falsos autònoms" i contractar els empleats.
Els sindicats alerten de la contractació a través d'ETT, que consideren una "cessió il·legal" de treballadors. L'anunci de l'expansió a l'Àfrica coincideix amb una vaga dels treballadors dels supermercats propis de Glovo a Barcelona, que reclamen una millora de les condicions laborals.