Glovo ha llançat una prova pilot del que serà el seu nou servei, Glovo Lunch. Es tracta de portar el tupper a la feina i neix d'una observació que han fet des de la mateixa companyia: "Vam detectar que al migdia entreguem moltes comandes individuals a la mateixa zona, al mateix edifici i fins i tot a la mateixa empresa". Ho ha explicat el cofundador de la startup, Sacha Michaud, durant la segona edició de Glovo Talks.
A partir d'aquesta constatació, han desenvolupat un servei que permet entregar diferents tipus de menjar a la vegada. "Amb aquesta unió de més quantitat de menjar i aprofitar un mateix desplaçament per a diverses entregues, aconseguim ajustar els preus", explica Michaud. Glovo Lunch va començar a funcionar a Barcelona fa dues setmanes i l'objectiu és exportar el model a la resta de països on està disponible l'aplicació.
Tot i que la idea inicial era enfocar-se en el client final -el treballador-, han començat a rebre peticions de les mateixes empreses per tal d'oferir aquest servei als seus empleats. Això obre una oportunitat de negoci B2B que encara no s'ha començat a explotar.
Les regulacions
En el marc de la xerrada Glovo Talks, en què també han participat Carlos Pierre, CEO de Badi; Elena Lavezzi, directora del sud d'Europa de Revolut; i Gianluca Olivieri, manager de Google Maps a Itàlia, Ibèria, el Regne Unit i Orient Mitjà, Michaud ha defensat una intervenció limitada de l'administració pública en la innovació en les ciutats impulsada per startups.
En aquest sentit i tenint en compte els processos judicials oberts per la situació laboral dels riders, el cofundador de Glovo ha assegurat que l'Estat espanyol és l'únic en què el conflicte ha acabat als jutjats. De fet, ha destacat que a Itàlia i a França hi ha hagut molts avenços en aquest sentit i que en el primer, Glovo paga la Seguretat Social als seus repartidors: "Nosaltres ens adaptem a la normativa de cada país".
Per tal d'estar en contacte amb el màxim d'agents econòmics i socials i participar en els debats sobre el futur dels treballadors autònoms, Glovo ha entrat recentment a la patronal Foment del Treball. Michaud ha destacat l'ajuda que poden proporcionar en la digitalització de les companyies catalanes i l'experiència que poden aportar a l'organització empresarial com a natius digitals.