La plataforma d'enviaments a domicili Glovo ha modificat la tarifa base per comanda dels riders amb els quals col·labora a Barcelona, una mesura que ja funcionava prèviament en 27 altres ciutats espanyoles com Sevilla, Màlaga i Madrid.
En un comunicat, Glovo defensa que aquest canvi ha estat validat amb els repartidors, "després de recollir totes les seves peticions i consideracions", i que s'ha accelerat la seva implementació perquè a causa de l'estat d'alarma pel coronavirus els riders es veien obligats a fer distàncies més llargues per comanda, a causa del tancament de molts establiments.
"La nova estructura de pagament té com a objectiu equilibrar els pagaments entre comandes de curta i llarga distància, ja que aquests últims compensaven menys a causa de l'anterior estructura de pagament", exposa l'empresa.
Menys pagament, més quilòmetres
La plataforma defensa que una part del pagament es redueix, mentre que la relacionada amb els quilòmetres augmenta, i afirma que els guanys per hora dels repartidors es manté alhora que es garanteix que els ingressos per hora seran iguals a través del bonus afegit, tant durant la crisi sanitària com posteriorment.
A manera d'exemple, esgrimeix que la tarifa mitjana de pagament a Màlaga ha passat de 7,43 euros a 8,56 euros, incrementant-se un 15%; a Sevilla de 7,16 euros a 8,25 euros, un 15% més; i a Madrid de 8,24 euros a 9,65 euros, un 17% més.
"A aquestes tarifes se li sumen els complements que la companyia ofereix, com quan plou, que poden incrementar el pagament fins a en 0,40 euros per comanda", ha explicat Glovo, que agrega que la plataforma ha afegit una compensació del 10% per millorar l'experiència del servei al repartidor.
Tarifa base, de 2,5 a 1,3 euros
Fonts de Riders x Drets han explicat el seu desacord amb el canvi de tarifa, ja que asseguren que passaran de percebre 2,5 euros per recollida de base a 1,3 euros, i per això anuncien que prendran "accions legals", no només perquè la mesura s'hagi implementat a Barcelona, sinó per estar operativa en altres ciutats espanyoles.
"Per cobrar per una comanda el mateix que abans -de la pandèmia- hem de fer 23 quilòmetres. Les distàncies són molt més perjudicials", han afirmat, ja que han indicat que prèviament a la crisi la mitjana de quilòmetres per comanda era d'entre cinc i sis.
Han criticat que "Glovo baixi la tarifa base a la meitat a la mercè d'uns bonus que mai són suficients i que no s'apliquen a la pràctica".
"No pot ser que més de la meitat del nostre salari depengui d'un bonus que pot ser tan variable com a l'empresa li vingui de gust", han afegit les mateixes fonts. També han lamentat que "no han vist ni una mascareta" per poder protegir-se del coronavirus mentre reparteixen les comandes, per la qual cosa han recordat que Glovo va ser denunciada davant Inspecció de Treball.