Glovo és la primera startup catalana a convertir-se en unicorn. L'empresa de delivery arriba als 1.000 milions d'euros de valoració després de tancar una nova ronda d'inversió, de 150 milions d'euros. Després de Cabify, és la segona companyia de l'Estat espanyol a obtenir aquest títol simbòlic.
El fons Mubadala ha liderat la ronda, amb el suport de Drake Enterprises, Idinvest i Lakestar, que ja havien invertit en Glovo anteriorment. La ronda de finançament és la cinquena de la història de l'empresa i la segona del 2019. A través d'un comunicat, la startup ha indicat que continua amb la consolidació dels seus mercats internacionals, Europa, Amèrica Llatina i Àfrica. L'últim país al qual ha entrat Glovo ha estat Polònia, amb la compra de Pizza Portal per 35 milions d'euros. A més, ha invertit en un hub tecnològic a Varsòvia.
Pel que fa als reptes, la millora tecnològica és un dels principals que s'ha establert la companyia, que preveu contractar 300 enginyers a mitjans del 2020. D'aquests, 40 seran especialitzats i 50, perfils digitals per a l'oficina de Varsòvia. Reduir els temps d'espera per a repartidors i usuaris i obrir noves dark stores i cook rooms són dos dels objectius de la inversió.
Una altra fita és impulsar el creixement de la categoria de supermercats, amb noves aliances estratègiques com la que van tancar recentment amb Carrefour. També preveu invertir en el seu propi servei de supermercat. El fundador i CEO de Glovo, Oscar Pierre, considera que "assolir l'estatus d'unicorn és realment fascinant i una evidència del talent que hi ha a l'empresa, així com de la determinació de seguir innovant i essent disruptius en el sector de l'entrega a domicili".
Per la seva banda, el soci de Mubadala Capital Frederic Lardieg indica que "la inversió de Glovo reflecteix el nostre compromís amb el mercat tecnològic europeu".