GM Food impulsa la seva presència a Catalunya i de retruc, arreu d'Espanya. Durant els set primers mesos de l'any, segons informa la pròpia cadena, s'han obert un total de 40 supermercats franquiciats que creen 141 llocs de feina, dels quals 12 Suma i 13 Pròxim a Catalunya. En concret, aquesta expansió reafirma l'estratègia de creixement que l'empresa està duent a terme en els últims anys molt centrada a la seva àrea de retail.
En el conjunt d'Espanya, de les 40 obertures des del gener n'hi ha 19 que corresponen a la marca Suma (12 a Catalunya, dues a Andalusia, dues a Balears, una a Canàries, al País Valencià i a Madrid) i 21 sota la marca Pròxim (13 a Catalunya, dues a Andalusia i a Castella i Lleó, un a Balears, al País Valencià, Euskadi i Madrid).
D'aquesta forma, la companyia segueix amb el seu creixement, després d'haver-hi obert 77 supermercats franquiciats l'any 2016, i 68 el 2017. Des de l'any passat, GM Food ha invertit 620.500 euros per reformes en 17 supermercats de la marca Suma com a part del seu pla d'actualització, per millorar també algunes seccions i aplicacions informàtiques, per oferir així una optimització d'espais i recursos.
GM Food ha precisat que el model de botiga de proximitat que s'està implantant amb Suma fusiona la botiga tradicional amb les franquícies de supermercats actuals, i ofereix una botiga especialitzada (fruiteria, fleca, cafeteria, xarcuteria, carnisseria, vinoteca, conveniència i snack-refresc) amb un assortiment bàsic que "cobreix les necessitats del dia a dia del consumidor".