Goodman preveu arrencar el projecte logístic als terrenys de l'antiga Nissan a la Zona Franca el 2024. "Ja hem començat a enderrocar els edificis que no s'utilitzaran, confiem que a finals d'aquest any puguem tancar l'acord amb algun client i així poder començar les obres el 2024", ha assenyalat aquest dimarts IgnacioGarcía-Cuenca, mànager de Goodman a Espanya, en una de les jornades de la Barcelona New Economy Week (BNEW) al DFactoryBarcelona.
García-Cuenca ha detallat que es construirà una nau "multinivell" de 24 metres d'alçada (dues plantes de 10 metres cadascuna), es comercialitzarà una superfície de fins a 140.000 m2 i que l'objectiu és aconseguir entre tres i cinc empreses –locals, estatals o internacionals- com a inquilines. "Jo crec que això acabarà amb quatre o cinc empreses com a màxim, pel volum d'espai que necessiten. I, fins i tot, podrien ser només tres grans operadors logístics", ha apuntat el mànager de Goodman a Espanya, que ha assegurat que hi ha molt d'interès i demanda d'empreses logístiques relacionades amb el Port de Barcelona.
García-Cuenca: "Jo crec que això acabarà amb quatre o cinc empreses com a màxim, pel volum d'espai que necessiten"
"Estem parlant de companyies d'importació i exportació de productes, última milla o cross docking", ha enumerat García-Cuenca, qui ha concretat que a la Zona Franca apostaran per la "logística en vertical" i replicaran el model dels projectes de Goodman a Molins de Rei o Castellbisbal. "Volem construir una nau per sobre de l'altra, amb una alçada de fins a 24 metres, amb l'objectiu d'optimitzar l'espai i atraure el màxim nombre de clients", ha comentat el mànager de l'operador inmologístic.
"Una de les millors localitzacions del sud d'Europa"
Les consultores immobiliàries Savills i RichardEllis seran les encarregades de comercialitzar els espais en els pròxims mesos. "Busquem els millors clients que vulguin instal·lar-se als terrenys de la Zona Franca, que es tracta d'una de les millors localitzacions del sud d'Europa, i potser de tot Europa", ha recalcat García-Cuenca.
"Hauran de ser empreses que tinguin bons projectes a mitjà i llarg termini, no volem contractes de dos anys i a veure què passa", ha volgut deixar clar el mànager de Goodman a Espanya, que també desconeix la xifra de nous treballadors que poden trobar feina al projecte logístic als antics terrenys de Nissan. "Una nau logística estàndard dona feina a unes sis persones cada 1.000 m2", ha calculat García-Cuenca.