• Empresa
  • Google, Elogia i Etam i les vendes al canal online

Google, Elogia i Etam i les vendes al canal online

El saló Bizbarcelona destacarà la importància de l'omnicanalitat per al futur del comerç

Desigual és una de les marques que ja aplica la transformació digital
Desigual és una de les marques que ja aplica la transformació digital
Redacció VIA Empresa
Barcelona
30 d'Abril de 2018
Act. 30 d'Abril de 2018

Fomentar l'omnicanalitat en les empreses perquè l'usuari tingui la mateixa experiència independentment del canal utilitzat es revela com una estratègia fonamental per a l'èxit comercial, segons han coincidit a assenyalar els experts que han participat en la jornada Era Ominichannel: Connecta el món online i offline, organitzada per Bizbarcelona byBarcelona Activa –el saló per emprenedoria, pimes i economia social de Fira de Barcelona–, i l'agència de màrqueting digital Elogia.

 

En la seva presentació, el cap de Google Màrqueting Solutions Account & Retail Lead, Unai de la Rica, ha assegurat que el 95% de les vendes té lloc en tendes físiques i que el 58% d'aquestes vendes està influenciat pel digital. De la Rica ha donat a conèixer el cas d'èxit de Desigual, el primer client de Google a escala mundial que ha integrat en Google Analytics la informació dels seus compradors en el punt de venda amb la finalitat d'entendre el comportament dels seus clients, personalitzar la comunicació i optimitzar el mix de màrqueting.

En aquesta línia, el country manager d'Elogia, Álvaro Gómez, ha assenyalat que una estratègia digital omnicanal ha d'incloure tots els casos d'ús i ha destacat que 8 de 10 compradors online utilitzen ja el telèfon mòbil per comprar, evidenciant el canvi d'hàbits que la tecnologia ha introduït. Per la seva banda, el director de CRO d'Elogia, Àlex Furquet, ha aconsellat a les empreses de retail apostar pel mòbil i implementar millores en la connexió entre la tenda física i el món virtual.

 

Per la seva banda, la cap d'ecommerce de Undiz del Grup Etam, Olaya Granat, ha comentat que l'entorn online està interactuant amb el món real, propiciant l'efecte ROPO (research, online, purchase, offline), és a dir, de la web a les tendes físiques i de les tendes físiques a la web.

El director de Bizbarcelona, Aleix Planas, encarregat d'obrir la jornada, ha presentat als més de 300 assistents la vuitena edició de l'esdeveniment per l'emprenedoria, pimes i economia social de Fira de Barcelona que tindrà lloc del 30 al 31 de maig en el recinte de Montjuïc i que posarà l'accent en la transformació digital com a clau d'èxit dels negocis.