• Empresa
  • El Govern avisa que serà "implacable" si cal sancionar Vueling per les cancel·lacions i els retards

El Govern avisa que serà "implacable" si cal sancionar Vueling per les cancel·lacions i els retards

La consellera d'Empresa explica que "pressionaran" el Ministeri de Foment per trobar una "solució" a la "saturació de l'espai aeri europeu"

Viatgers facturen el seu equipatge en els mostradors de Vueling | ACN
Viatgers facturen el seu equipatge en els mostradors de Vueling | ACN
ACN
Barcelona
13 d'Agost de 2018

 La Generalitat serà "implacable" en la tramitació de les sancions que es puguin derivar de les queixes rebudes per l'Agència Catalana de Consum arran dels reiterats episodis de cancel·lacions i retards de l'aerolínia Vueling, que mou un 40% dels passatgers a l'aeroport del Prat. Paral·lelament, el Govern "pressionarà" el Ministeri de Foment perquè busqui una solució, conjuntament amb altres estats, a la "saturació de l'espai aeri europeu", ha explicat la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en una entrevista a l'ACN. El president de la Generalitat, Quim Torra; Chacón; i el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, van reunir-se la setmana passada amb el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, per "escoltar la companyia" i traslladar-li les queixes que arriben dels usuaris.

La consellera ha explicat que, més enllà de focalitzar-se en els "símptomes" -que són els retards i les cancel·lacions de vols-, cal fixar-se en les "causes", que passen -segons va explicar la companyia al Govern durant la reunió- per la saturació de l'espai aeri a Europa. Amb això "no estic minimitzant la responsabilitat de Vueling, que l'ha de tenir, com qualsevol empresa que es dedica a oferir serveis a clients", ha volgut deixar clar. 

Preguntada sobre si s'imposaran sancions a l'aerolínia, Chacón ha estat taxativa: "Les que corresponguin d'acord amb els expedients de Consum, com a qualsevol altra empresa, només faltaria".