07
de Març
de
2017
Act.
07
de Març
de
2017
El saló Graphispag, que se celebrarà en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 21 al 24 de març, es convertirà en un showroom de solucions d'impressió i productes gràfics per presentar les seves possibilitats a nous sectors, posant l'accent en l'editorial, el tèxtil, l'interiorisme, el retail i el packaging.
Així, la personalització, els nous materials i negres i la millora dels equips d'impressió digital marcaran el Graphispag 2017, que reunirà 350 marques de tecnologia gràfica, programari, suports i materials, com Heidelberg, Agfa, Digidelta, Epson, HP, Roland DG i Mactac, entre unes altres, ha informat Fira de Barcelona en un comunicat.
A través dels expositors, estan representats 12 països, i Espanya és el que més empreses participants presenta, seguit de Portugal, Xina, Alemanya, Itàlia, França, Bèlgica, Regne Unit, Estats Units, Suècia, Països Baixos i Letònia.
En concret, els sectors amb major presència són els de maquinària i equips d'impressió i d'acabats i transformació, que sumen el 54% de l'oferta de Graphispag; les empreses de materials i suports d'impressió representen el 18% del total i les d'eines de disseny, captura, edició i gestió del color, el 6%.
El percentatge restant correspon a empreses de química, negres, vernissos i cautxús; retolació i digital signage; impressió funcional i 3D; consultoria; formació; premsa, i associacions professionals.
Impressió en viu amb Graphispag Live
Com a novetat, en aquesta edició el saló incorporarà un gran espai central denominat Graphispag Live on es concentraran activitats formatives i se situarà l'aparador de les aplicacions gràfiques més avançades.
En aquest espai, els visitants podran realitzar recorreguts temàtics guiats per conèixer les tècniques i materials usats, i podran entrar en una llibreria, un establiment d'articles esportius i un altre de regals, una recepció d'hotel, un supermercat i un bar replets de productes gràfics innovadors i superfícies impreses.
També es realitzaran demostracions i tallers per veure el funcionament de la tecnologia i el comportament dels suports, i es podrà conèixer el procés d'impressió de vinils, decoració d'interiors, creació d'hologrames, impressió de serigrafies de qualitat digital en 15 minuts, personalització de productes de regal i aplicacions d'impressió funcional, entre uns altres.
A més, a l'àrea dedicada al coneixement se celebraran més de 30 ponències a càrrec d'experts en les quals es presentaran casos d'èxit d'impressió en packaging, retail, tèxtil i editorial, s'explicaran novetats tecnològiques i es debatrà sobre aspectes relacionats amb la gestió del negoci de la indústria gràfica i les noves aplicacions.
Networking professional
Graphispag també propiciarà reunions de treball entre fabricants, impressors, prescriptores i clients finals de diferents sectors de demanda perquè plantegin les seves necessitats directament als representants de la indústria gràfica participants en la fira.
Aquest any, s'estrenarà el Speed Meetings Networking, una activitat oberta a la participació dels visitants que desitgin trobar socis, col·laboradors i ampliar la seva xarxa de contactes professionals en l'àmbit de la comunicació gràfica.
Els participants, que poden inscriure's a través de la web, mantindran reunions ràpides de cinc minuts durant una hora i participaran a continuació en una sessió de networking conjunyeix amb tots els assistents.
Així, la personalització, els nous materials i negres i la millora dels equips d'impressió digital marcaran el Graphispag 2017, que reunirà 350 marques de tecnologia gràfica, programari, suports i materials, com Heidelberg, Agfa, Digidelta, Epson, HP, Roland DG i Mactac, entre unes altres, ha informat Fira de Barcelona en un comunicat.
A través dels expositors, estan representats 12 països, i Espanya és el que més empreses participants presenta, seguit de Portugal, Xina, Alemanya, Itàlia, França, Bèlgica, Regne Unit, Estats Units, Suècia, Països Baixos i Letònia.
En concret, els sectors amb major presència són els de maquinària i equips d'impressió i d'acabats i transformació, que sumen el 54% de l'oferta de Graphispag; les empreses de materials i suports d'impressió representen el 18% del total i les d'eines de disseny, captura, edició i gestió del color, el 6%.
El percentatge restant correspon a empreses de química, negres, vernissos i cautxús; retolació i digital signage; impressió funcional i 3D; consultoria; formació; premsa, i associacions professionals.
Impressió en viu amb Graphispag Live
Com a novetat, en aquesta edició el saló incorporarà un gran espai central denominat Graphispag Live on es concentraran activitats formatives i se situarà l'aparador de les aplicacions gràfiques més avançades.
En aquest espai, els visitants podran realitzar recorreguts temàtics guiats per conèixer les tècniques i materials usats, i podran entrar en una llibreria, un establiment d'articles esportius i un altre de regals, una recepció d'hotel, un supermercat i un bar replets de productes gràfics innovadors i superfícies impreses.
També es realitzaran demostracions i tallers per veure el funcionament de la tecnologia i el comportament dels suports, i es podrà conèixer el procés d'impressió de vinils, decoració d'interiors, creació d'hologrames, impressió de serigrafies de qualitat digital en 15 minuts, personalització de productes de regal i aplicacions d'impressió funcional, entre uns altres.
A més, a l'àrea dedicada al coneixement se celebraran més de 30 ponències a càrrec d'experts en les quals es presentaran casos d'èxit d'impressió en packaging, retail, tèxtil i editorial, s'explicaran novetats tecnològiques i es debatrà sobre aspectes relacionats amb la gestió del negoci de la indústria gràfica i les noves aplicacions.
Networking professional
Graphispag també propiciarà reunions de treball entre fabricants, impressors, prescriptores i clients finals de diferents sectors de demanda perquè plantegin les seves necessitats directament als representants de la indústria gràfica participants en la fira.
Aquest any, s'estrenarà el Speed Meetings Networking, una activitat oberta a la participació dels visitants que desitgin trobar socis, col·laboradors i ampliar la seva xarxa de contactes professionals en l'àmbit de la comunicació gràfica.
Els participants, que poden inscriure's a través de la web, mantindran reunions ràpides de cinc minuts durant una hora i participaran a continuació en una sessió de networking conjunyeix amb tots els assistents.