• Empresa
  • Griffiths preveu que Cupra suposi el 50% de la facturació de Seat el 2023

Griffiths preveu que Cupra suposi el 50% de la facturació de Seat el 2023

El president del grup defensa que volen "mantenir ocupació" i aspira a una segona plataforma per Martorell

El president de Seat, Wayne Griffiths | ACN
El president de Seat, Wayne Griffiths | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
22 de Març de 2023

El president de Seat, Wayne Griffiths, ha assegurat que la marca premium Cupra pot representar aquest any el 50% de la facturació. En la presentació de resultats anuals de l'empresa, que confirmen el retorn als beneficis després d'anys de pèrdues i la segona facturació més alta de la seva història, Griffiths ha confirmat que el grup prioritza Cupra i deixa per "més endavant" l'electrificació de Seat. La tradicional marca en el futur podria centrar-se en projectes de mobilitat elèctrica urbana o micromobilitat. De totes maneres, Griffiths ha defensat que el seu objectiu és "mantenir l'ocupació" a Martorell, on treballen per aconseguir una segona plataforma cap a finals d'aquesta dècada.

En aquest sentit, Griffith ha recordat que la sortida voluntària de 1.330 treballadors fins al 2026 –acordada amb el comitè d'empresa l'any passat- no anirà més enllà i permet garantir l'estabilitat de la companyia de cara al futur. Griffiths ha confirmat que Seat produirà a Martorell el vehicle Urban Rebel de Cupra i, també, el nou elèctric petit del grup Volkswagen, l'ID.2all.

De fet, la previsió de l'empresa és que fins al 2030, entre Martorell i la planta de Pamplona es fabriquin 3 milions de vehicles elèctrics a l'Estat espanyol. La fàbrica del Baix Llobregat hauria d'assolir els 500.000 vehicles l'any, segons la companyia, que inverteix 3.000 milions en la seva electrificació.

Els resultats de 2022

Seat va guanyar el 2022 uns beneficis de 33 milions d'euros, segons la comptabilitat internacional, o 68 milions, d'acord amb la normativa espanyola. Unes xifres que inclouen els 293 milions de costos extraordinaris pels plans de reestructuració pactats amb la plantilla. Segons informa Seat, el benefici operatiu de l'empresa hauria crescut 550 milions d'euros, fins als 179 milions, si no es comptabilitzessin els costos del pla de reestructuració.

De fet, el grup celebra que l'any passat va assolir una facturació rècord –la segona més alta en els seus 73 anys d'història- amb 10.513 milions d'euros, un 14% més que l'any anterior. El rècord va ser el 2019, just abans de la pandèmia, quan va assolir els 11.157 milions.