Grífols registra uns guanys d’114 milions d’euros el primer trimestre del 2019, un 20,2% menys que en el mateix període de l’any passat, quan es van assolir els 143,4 milions d’euros. La companyia ha explicat en un comunicat que aquests resultats demostren els “importants esforços realitzats en totes les divisions, especialment en la de biociència”.
Els ingressos han crescut un 13,1% durant els primers tres mesos de l’any en comparació amb el mateix període del 2018, situant la xifra de negoci en 1.1556,8 milions d’euros. La divisió de bio ciència, dedicada a hemoteràpies, ha representat un 79,2% dels ingressos de la farmacèutica, amb 915.615 milions d’euros.
L’àrea registra un augment del 13,4% per la forta demanda d’immunoglobina als Estats Units i en països de la Unió Europea, l’augment del seu preu en determinats mercats i l’impuls de les immunoglobines hiperimmunes.
Així mateix, l’àrea de diagnòstic ha ingressat 165.481 milions d’euros (+0,3%), la d’hospital 30.496 milions d’euros (+11,6%), la de Bio Supplies 51.522 milions d’euros i 5.063 milions d’euros provenen d’altres àrees.
Més inversió en R+D+i
Grífols ha incrementat també la seva inversió neta total en R+D+i durant el període fins als 89,3 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment del 21,5% i ja suposa el 7,7% dels ingressos. A més, la companyia ha destinat 64,9 milions d’euros a inversions productives.
Els consellers delegats de Grífols, Raimon Grífols i Víctor Grífols, han explicat que les inversions estratègiques destinades a incrementar l'obtenció de plasma i la sòlida demanda d'hemoderivats permeten a la companyia "continuar creixent i consolidant la posició de lideratge al mercat". A més, han destacat l'assaig clínic contra l'Alzheimer Ambar, l'acord de col·laboració i llicència amb Rigel Pharmaceuticals i l'aliança estratègica amb Shanghai RAAS a la Xina per posar de manifest l'"estratègia de creixement sostenible i visió a llarg termini".