• Empresa
  • Grup Julià i Rainbow Gay Tours: matrimoni pel turisme LGBT

Grup Julià i Rainbow Gay Tours: matrimoni pel turisme LGBT

El grup d'autocars i l'agència de viatges enfocada al públic gai s'uneixen en una 'joint venture'

El turisme homosexual és responsable del 15% de la despesa turística mundial | Cedida
El turisme homosexual és responsable del 15% de la despesa turística mundial | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
16 d'Abril de 2018

El Grup Julià i l'empresa Rainbow Gay Tours, agència de viatges especialitzada en turisme LGBT, han tancat un acord per crear la societat conjunta Rainbow Tours, dedicada al turisme de persones homosexuals, bisexuales i transgènere, que preveu facturar 1,5 milions d'euros el 2020.

 

La nova joint venture suposarà una inversió de 300.000 euros en els propers cinc anys i en un principi focalitzarà la seva oferta a Barcelona, encara que anirà introduit també la seva activitat en altres ciutats com Madrid, Bilbao, Gran Canària, Lisboa, Londres, Berlín i Roma, en la majoria de les quals està present Julià Travel, la divisió de turisme receptiu del Grup Julià.

 

Rainbow Tours té previst gestionar en el seu primer any d'activitat 6.000 clients i surt al mercat amb un portafoli de 39 excursions personalitzades amb el qual opera actualment la marca Rainbow Gay Tours de l'emprenedor català Eloi Morte. La intenció de la nova companyia és ampliar aquest catàleg amb noves activitats aprofitant les sinergies amb Julià Travel i aconseguir almenys un centenar d'activitats i una quinzena de destinacions el 2022, segons ha informat el Grup Julià en un comunicat.

En aquest sentit, Rainbow Tours té previst crear paquets turístics dirigits als grans festivals i esdeveniments organitzats per al públic LGBT a Espanya, com el Circuit Festival, la Pride Barcelona, l'Orgull de Madrid o Maspalomas Gay Pride.

En aquesta nova empresa conjunta, Julià Travel aportarà la seva experiència de més de 40 anys en el sector de turisme receptiu i la seva xarxa de comercialització i d'internacionalització del projecte, mentre que Rainbow Gay Tours contribuirà amb la seva experiència en el sector LGBT, com a primera agència especialitzada a Espanya, i gestionarà les demandes específiques dels seus usuaris.

La directora general del Grup Julià a Espanya, Marian Muro, afirma que l'acord amb Rainbow Gay Tours era una oportunitat que no podien desaprofitar, ja que l'aliança els permet introduir-se "en un mercat creixent" i amb un públic "exigent que busca activitats amb valor afegit i a la seva mesura".

Morte afirma que aquesta operació suposa "un important pas per a l'expansió i internacionalització" del projecte, i destaca que créixer de la mà de Julià Travel és "la millor opció per afermar la marca a nivell mundial".

Segons dades de l'Organització Mundial del Turisme, la comunitat LGBT mou més del 3% dels viatgers que es desplacen pel món i representa el 15% de la despesa turística total. Espanya és un de les principals destinacions 'gayfriendly' d'Europa i cada any rep sis milions de visitants, que generen uns ingressos de més de 6.300 milions d'euros, segons dades de la consultora LGBT Capital.