• Empresa
  • Grup Julià tanca el 2016 amb 309 MEUR al maleter

Grup Julià tanca el 2016 amb 309 MEUR al maleter

La divisió d’autocars i trens turístics és la que més creix en una companyia que augmenta un 2,7% els ingressos

Josep Adell, conseller delegat del Grup Julià | Cedida
Josep Adell, conseller delegat del Grup Julià | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
11 de Juliol de 2017
Act. 11 de Juliol de 2017

Grup Julià ha tancat l'exercici 2016 amb unes vendes de 309,1 milions d'euros, el que suposa un increment del 2,7% respecte l'any anterior, en el qual la facturació va assolir els 301 milions. La companyia ha creat en aquest mateix període 70 nous llocs de treball, fins a arribar actualment als 1.626 treballadors. Les inversions del Grup han arribat als 19,5 milions d'euros, un 30% més que en el 2015.

El negoci internacional segueix suposant una part majoritària de la facturació de la companyia. Així, durant el 2016 la distribució de vendes va ser d'un 57,4% en l'àmbit internacional i un 42,6% en el mercat espanyol.

Per divisions, la que major increment registra és la de busos i trens turístics City Tour que, amb una facturació de 60 milions, creix un 17% respecte l'any anterior. Amb el desplaçament de més de quatre milions de passatgers durant el 2016, City Tour s'ha posicionat en els últims anys com un dels principals operadors de busos turístics a tot el món. Actualment, la marca City Tour està present a 14 ciutats de set països diferents, amb més de 200 vehicles. Recentment, Grup Julià ha iniciat l'operativa del bus turístic de Roma, “I love Rome City Tour”, que preveu aconseguir els 320.000 passatgers després del primer any d'activitat.

La divisió de turisme es manté com la de major pes en el grup, amb unes vendes de 225 milions d'euros, repetint les xifres de l'any anterior. Durant el 2016, i en línia amb la seva estratègia d'especialització en serveis receptius a centres urbans, la divisió ha inclòs quatre noves destinacions en la seva cartera de la targeta iVenture Card, l’aglutinador d'activitats turístiques dissenyat per personalitzar al màxim l'experiència de l'usuari: Madrid, Dubai, Mèxic i San Francisco.

Finalment, la divisió de transport liderada per Autocars Julià, ha augmentat les seves vendes un 4% respecte l'exercici anterior fins a arribar als 23,3 milions d'euros. La divisió va tancar durant 2016 el contracte de transport col·lectiu amb el Grup SEAT, que suposa 425 serveis diaris i el transport de més de 4.000 treballadors.