El Grup Parlem preveu començar a registrar beneficis a finals del 2025. Aquestes són les estimacions que ha compartit el CEO de la companyia, Xavier Capellades, que també ha previst una facturació "d'entre 50 i 51 milions d'euros" aquest 2024, cosa que suposaria un 13% més que l'any passat. Ho ha fet en una roda de premsa aquest dimarts juntament amb el president no executiu, Ernest Pérez, a la seu central de Parlem, ubicada a l'edifici de la Cambra de Barcelona.
La facturació no serà l'únic indicador que creixerà previsiblement. Capellades també pronostica "pràcticament duplicar" l'ebitda, que ha calculat en una forquilla d'entre 5,5 i 5,75 milions. El passat 2023, la companyia va tancar l'any amb una facturació de 45 milions d'euros (un 36% més que el 2022), mentre que l'ebitda va ser positiu "per primer cop" (amb 3 milions), si bé va registrar unes pèrdues de 7 milions d'euros (un 31% menys que l'any anterior).
Ara, però, Capellades ha rebutjat fer previsions del resultat net del 2024, si bé ha augurat una "millora molt significativa", que arribi a l'increment de 2 o 3 milions. Respecte al procés de venda de la seva divisió d'energia, ha reconegut que han aconseguit assolir pràcticament el break heaven: "Tenim alguna oportunitat i esperem poder comunicar-vos d'aquí a finals d'any quina és la decisió final", ha apuntat.
"El nostre món és el món"
Preguntat per l'expansió del grup, Pérez s'ha obert a expandir el seu model de negoci a "altres països", i ha insistit que l'horitzó de Parlem transcendeix Espanya.
"Estem mirant altres llocs d'Europa on puguem aterrar", ha explicat Pérez. Tot i això, s'ha mostrat partidari de demostrar primer que la seva proposta funciona a la Comunitat Valenciana i a Galícia, on operen després d'haver adquirit 13 companyies. En aquesta línia, Capellades ha conclòs: "El nostre focus és ser líder de mercat a Catalunya i a la Comunitat Valenciana, i aquesta és la nostra obsessió en els pròxims 12 o 24 mesos".
Pel que fa als resultats, Capellades ha recordat que competeixen en un mercat amb “una deflactació claríssima de preus i una pressió comercial molt forta”, i ha qualificat la seva posició financera de sòlida i forta. A més, ha criticat que hi ha companyies que estan tendint "ja no al low cost, sinó a "l'ultra low cost", cosa que a parer seu no és "honest ni transparent" perquè està segur que hauran d'apujar els preus en el futur.
Filmin i el 5G, les grans novetats
Finalment, el CEO de Parlem ha explicat que "a finals d'aquest mes, a tot tardar, ja estarà disponible per a totes les marques comercials de Parlem el 5G", si bé ha dit que molts dels clients ja tenen l'opció als terminals.
El grup també ha aconseguit un acord amb la plataforma de streaming Filmin, que permetrà als clients de la teleoperadora accedir a l'oferta audiovisual en condicions preferents. "Ja estàvem trigant a unir-nos i oferir serveis conjunts", ha afirmat Capellades, que ha definit les dues companyies com a "referents" dins de l'ecosistema empresarial català.