El grup Raventós Codorniu ha registrat un increment de vendes del 4% fins als 227 milions d'euros en l'any fiscal 2022-2023, el millor resultat de l'última dècada de la companyia cavista. El creixement dels darrers mesos ha portat, també, un benefici brut d'explotació (ebitda) "rècord" de 33,6 milions d'euros, un 16% més que l'exercici anterior. Les quinze bodegues del grup han crescut un punt a nivell global i ja tenen el 13% de la quota mundial de cava. Les vendes no només han crescut a l'entorn internacional sinó també a l'Estat, on el cava creix a un ritme d'entre el 5% i el 10%. La bona marxa de les vendes han permès a la firma acabar estocs anteriors i avançar un any l'objectiu d'elaborar el 100% de les ampolles amb raïm ecològic.
D'aquesta manera, el grup Raventós Codorniu tornarà als números verds després d'encadenar dos resultats negatius els pitjors exercicis de la pandèmia i d'assolir l'equilibri l'any passat. "Estem molt satisfets, els números són bons, en comparació amb la xifra precovid hem crescut un 20% en facturació i un 30% en ebitda", ha dit el conseller delegat de la companyia cavista, Sergio Fuster en una roda de premsa.
La firma s'ha mostrat "cautelosament optimista" amb el futur del cava "que fa dos anys que guanya quota de mercat respecte al prosecco italià i al xampany francès". El directiu ha confirmat l'aposta per "fugir de les categories més baixes" de cava i per competir amb el xampany i diferenciar-se. Per aquest motiu, s'han mostrat en contra d'iniciatives que rebaixin la qualitat del producte, com ara reduir-ne l'envelliment als sis mesos.
Raventós Codorniu s'ha mostrat "cautelosament optimista" amb el futur del cava "que fa dos anys que guanya quota de mercat respecte al prosecco italià i al xampany francès"
La bona marxa de les vendes han permès a la firma acabar estocs anteriors i avançar un any l'objectiu d'elaborar el 100% de les ampolles amb raïm ecològic. Segons Fuster, el grup està recollint els fruits de l'aposta feta per millorar la qualitat del cava que produeixen i d'incrementar el canal hostaleria, "on es fa valor de marca".
La companyia ha continuat amb el viratge "molt significatiu" cap a l'hostaleria per construir aquest valor i ara aquest canal ja aglutina el 51% del negoci dels quinze cellers del grup, entre els quals hi ha Codorniu, Raimat o Parxet.