Orange i Vodafone han entrat en una guerrad'ofertes de fibra per a estudiants. La batalla entre les operadores és un nou capítol en la ferotge competència entre les grans telefòniques. Així, la francesa i la britànica han llançat ofertes per cobrir les necessitats de comunicació del segment dels estudiants universitaris.
Orange ha llançat aquest dimarts una oferta dissenyada per cobrir les necessitats de comunicació fixa (fibra o ADSL + trucades) d'alumnes d'estudis superiors que inicien al setembre el nou curs acadèmic 2018-2019.
La promoció comprèn fibra simètrica de 100 mb més trucades per 12,8 euros al mes durant el primer any, una quota de línia de 18,5 euros al mes i una quota inicial de 29,95 euros. A més, aquesta no presenta permanència després del primer mes i el client té la possibilitat de suspendre el servei fins a un màxim de sis mesos a l'any per una quota de 6,05 euros mensuals.
Segons Orange, l'oferta va dirigida tant a estudiants espanyols que es desplacen fora de la seva ciutat, com a estudiants estrangers que necessiten una connexió de qualitat i d'alta velocitat per als seus estudis i per seguir connectats amb els seus a un preu "competitiu".
L'oferta de la francesa ha estat reacció només poques hores després que Vodafone fes el seu moviment amb Vodafone Yu. La marca ha llançat Fibra Yuser, la seva primera oferta de fibra de "alta qualitat" per a estudiants que busquen Internet a casa.
Segons l'operadora, aquesta és la primera tarifa de fibra que s'emmarca dins de l'estratègia de Vodafone YU després d'aconseguir una "sòlida" base de clients de mòbil en el segment jove, principal públic objectiu de la plataforma.
A través d'aquest nou pla, els clients podran gaudir de 120 mb de fibra per 34 euros al mes, amb 6 mesos d'HBO Espanya inclosos, i tindran la possibilitat de suspendre el servei fins a 3 mesos en els períodes en els quals no es trobin en la seva residència habitual.
A més, aquells clients que canviïn la seva línia mòbil a una tarifa Mega Yuser de contracte gaudiran, per 14 euros al mes durant un any, d'un 30% de descompte en la seva quota durant 12 mesos, gigues il·limitats en les seves apps de xarxes socials i missatgeria, 3,5 Gb, 60 minuts i trucades de franc de yu a yu.
La competència entre les grans operadores és ferotge i les ofertes per caçar clients n'és una prova. I de fet, la fidelitat a les operadores va a la baixa. Tant és així, que a portabilitat al mercat de la telefonia mòbil a Espanya continua registrant nivells molt elevats, ja que en el mes de maig el nombre d'usuaris que va canviar d'operador es va incrementar un 30% respecte al mateix mes de l'any anterior i va tornar a superar els 600.000, segons recull l'informe mensual de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).