• Empresa
  • Guillem Clofent, nou director general del grup Girbau

Guillem Clofent, nou director general del grup Girbau

L'empresa catalana de fabricació de maquinària per a bugaderies incorpora per primera vegada un director general que no pertany a la família

Mercè Girbau, Guillem Clofent i Pere Girbau
Mercè Girbau, Guillem Clofent i Pere Girbau
ACN
03 de Novembre de 2015
Act. 03 de Novembre de 2015
El grup Girbau, referent mundial en la fabricació de maquinària per a bugaderies, acaba d'incorporar per primera vegada a la seva història un director general que no pertany a la família Girbau. Es tracta de l'enginyer Guillem Clofent, que substituirà Mercè Girbau i Pere Girbau a la direcció general que han compartit els últims vuit anys. Ara els germans Girbau continuaran ocupant els càrrecs de consellers delegats focalitzats en noves tecnologies i innovació, i estratègia i control respectivament.

Mercè Girbau ha destacat que el canvi "tanca el reforçament dels diferents equips de l'empresa que s'han realitzat els últims anys. Hem fet el canvi generacional, hem superat la crisi i ara ens toca preparar-nos per a una nova etapa de creixement".

Per la seva banda, Pere Girbau ha assenyalat que la família Girbau continua implicada en el projecte, "però la figura del nou director serà clau per potenciar el creixement del grup ja que l'experiència de Clofent en el sector industrial internacional és un gran actiu".

El nou director era fins ara el director executiu del grup austríac TGW, amb més de 3.200 empleats, una empresa dedicada a l'automatització de sistemes d'emmagatzematge i amb una facturació de 480 milions d'euros. Anteriorment, Guillem Clofent havia ocupat responsabilitats de Direcció General i CEO en companyies com Serra Soldadura, Mecalux i Germans Boada.

El grup Girbau, amb seu central a Vic, té quatre centres de distribució propis i disposa de filials a una quinzena de països com Alemanya, Argentina, Cuba, Emirats Àrabs Units, Estats Units o la Xina, així com una xarxa de distribuïdors i servei tècnic a uns 100 països del món. El 2014 el grup va tancar l'exercici amb una facturació consolidada de 116 milions d'euros, dels quals el 85% correspon a mercats internacionals.