• Empresa
  • Guillem Graell, al timó de la marca Barça

Guillem Graell, al timó de la marca Barça

Enginyer reorientat al màrqueting, assumeix un càrrec de nova creació al club blaugrana

Guillem Graell
Guillem Graell
08 de Febrer de 2017
Act. 08 de Febrer de 2017

Guillem Graell (Barcelona, 1974) és el nou director de Marca FCB, un càrrec de nova creació amb el qual serà responsable de les àrees de màrqueting, comunicació i relacions institucionals del club. Graell reportarà directament al màxim executiu de la institució, el CEO Òscar Grau. Des del 2014 era el director de Màrqueting i Comunicació de Codorníu, en la que era la primera experiència al sector de vins i caves per a un professional que es definia "energètic i analític, però alhora generador d'idees i amb voluntat de treballar en equip", segons explicava a VIA Empresa tot just fa tres anys.

L'enginyeria obre portes
Graell va estudiar Enginyeria Industrial a la UPC. "Tenia interessos molt diferents i era una carrera que em donava més opcions i no em tancava portes, com demostra que hagi acabat fent màrqueting", recorda.

Unes pràctiques a la fàbrica de Procter&Gamble a Mataró van ser el seu primer pas en una trajectòria professional que ja ha tocat diverses tecles. Després de dos anys fent consultoria a Accenture, P&G el va tornar a trucar. "Em van proposar anar a Brussel·les a fer projectes per Europa; i com que tenia ganes de veure món, no m'ho vaig pensar", assegura.

A P&G hi va estar prop de nou anys. "Vaig començar fent d'enginyer, i amb projectes a França, Anglaterra, Itàlia o els Estats Units. Allà vaig descobrir que hi havia gent que feia màrqueting, que és una cosa molt divertida", descriu el ja exdirigent de Codorníu. Explica que als Estats Units "s'aposta molt més per la multifuncionalitat, que en un projecte puguis desenvolupar tasques de tot tipus".

S'obre un nou món
D'aquesta manera va poder entrar al món del màrqueting. "Vaig tenir la sort de ser en una empresa que em va donar la possibilitat de fer el salt sense tenir estudis específics de màrqueting. Valoraven la potencialitat", relata. D'aquesta manera, primer a Ginebra i després a Barcelona, va iniciar la seva trajectòria en màrqueting vinculada al sector farmacèutic.

L'any 2007 Guillem Graell feia el salt a Reckitt Benckiser, treballant amb marques com Nenuco o Veet; i des del 2009 s'ha encarregat de dirigir el màrqueting de Chupa-Chups i les seves marques a Espanya i Portugal.

Amb aquesta experiència i trajectòria, quan un headhunter el va trucar per sondejar l'opció d'aterrar a Codorníu, Graell explica que "em va semblar un projecte extraordinari en quant a la capacitat i històric de les marques: Codorníu o Raimat són marques amb molta potencialitat i amb possibilitat de creixement internacional, fet que les fa molt interessants".

Enamorat del mar, l'assenyala com una de les seves principals aficions. "Des de petit m'agrada navegar, ja sigui amb vela lleugera o amb creuer", confessa. Amb el timó de la marca FCB a les mans, ja navega a tota vela per arribar a bon port.