El fabricant de cotxes xinès Great Wall Motors (GWM) ha rebutjat definitivament la inversió a les fàbriques que abandonarà Nissan en menys d'un mes. L'empresa automobilística, que havia entrat a la cursa per la planta de la japonesa per fer el salt al mercat europeu, va "perdre interès" en la inversió perquè no ofereix la capacitatdeproducció que finalment projecten per a la seva instal·lació al continent – uns 300.000 models.
Després de la comunicació fa setmanes de la pèrdua d'interès en el projecte, les administracions del país hi van fer una contraoferta que finalment no ha donat resultat. Segons ha informat el Departament d'Empresa i Treball, els plans GWM passen per "construir una nova fàbrica, més gran que la de Nissan i adaptada al 100% a les seves necessitats".
La conselleria dirigida per RogerTorrent apunta que GWM "no era l'única opció sobre la taula", i en segueix estudiant més, que debatrà en una trobada d'urgència de la comissió de reindustrialització. Una de les alternatives seria el hub d'electromobilitat proposat per la catalana QEV Technologies, on s'instal·laria un consorci dedicat al vehicle elèctric format per unes 10 empreses del sector.
El projecte inicial de QEV implicava adquirir totes les instal·lacions de Nissan i invertir-hi 1.000 MEUR. La mesa, però, no contempla atorgar tot l'espai de la planta a aquest hub, i es planteja diidir l'espai perquè també el pugui ocupar empreses logístiques com la socimi Merlín Properties, aliada amb el Port; la immobiliària Goodman, la consultora i gestora JLL o la cooperativa alimentària Consum. Segons apunten fonts de la negociació, la proposta del govern de l'Estat d'instal·lar el projecte de vehicles blindats de la militar Tess Defence continua descartada.